Iemand tips/ideeën?

• Susan

Volgende week maandag krijgen de 3 dames waarschijnlijk een riant onderkomen. Een draadkooi van 140 bij ???

Alle ruimte dus en ook wat meer ruimte om er wat meer

speelgoed in te doen dan nu het geval is.

Een hooibal en groentebal zullen niet ontbreken, van die voerballetjes heb ik ook en een voerbakje, maar dan..

Ik had een houten huis, alleen is die aan de onderkant helemaal nat en vies van de urine. Dus zit ik er aan te denken om een kunststoffenhuisje te nemen, maar is dit vertrouwd?

Of zijn die nestjes misschien beter (als ik die vinden kan?

En ik zie heel veel over tunnels, zijn dat dezelfde als voor fretten?

Zelfde vraag heb ik eigenlijk over hangmatjes. en hoe komen ze daar in?

Een grashuisje is in het verleden ook een groot succes gebleken maar verder…

Ideëen genoeg op diverse sites, maar wat zijn jullie ervaringen?

Namens de dames caaf,

dank jullie wel.

Susan

• Nettie

Hoi susan,

Ik heb een hangmatje in het hok bij de cavia's, en 1 cavia vind het helemaal geweldig, ze ligt er als een poes in te slapen !!!

En ik heb ook zo'n fleece soort slaapzak, sommige gaan erin liggen, en sommige er lekker warm bovenop, vooral lekker nu het koude weer er aan komt !!!

• basjeeeee

http://www.caviaoffline.nl/ kan je normaal veel vandaan halen, kan je echter momenteel niet bestellen als ik me niet vergis..

• Jipke frl

Je bracht me op een idee, ik had ook ooit eens een hangmatje met koeienprint besteld, had ik in poezenhuisje gedaan, nu snel even uiitgewassen en in grote kooi gehangen, maar eens kijken of Tina er in wil liggen. Of 1 van de andere 2.

• nnatasja

klopt ;)

Maar als je mailt kom je evengoed een eind hoor , de website moet geupdate worden maar dara heb ik iemand voor nodig die even hele andere dingen aan zijn hoofd heeft ;)

• Susan

Hoe hoog hangen die hangmatjes? Niet zo heel hoog neem ik aan?

• Jipke frl

Net boven de grond, maar dan wel weer net zo hoog dat als ze er in liggen niet de grond raken.

Er wordt met argusogen naar mijn mooie hangmatje gekeken :)…………..

• Susan

Heb je een foto? Kan me er eerlijk gezegd geen voorstelling van maken.

• cora

Speeltjes zijn afhankelijke van wat je caafjes leuk vinden. Mijn caafjes zijn gek op verstoppen en hebben een wilgenbrug, uitgeholde boomstam en een hangmatje.

Het hangmatje gaan ze niet op, ze vinden er onderliggen veel leuker.

Als ze binnen in de ren lopen dan krijgen ze afwisselend een grashuisje, oud hoofdkussen (heerlijk om op en onder te liggen), een kartonnen doos of wc rolletjes met hooi of groente. Ook maak ik wel eens een groente speurtocht. Dan leg ik verspreid door de ren kleine stukjes witlof of andijvie en dan lopen ze een hele tijd rond te scharrelen.

Kijk eens op: http://www.akhila.nl/docs/postings/interessant_leven_voor_cavia/interessant_leven.htm , hier heb ik veel ideen op gedaan.

• Susan

Ik zat aan zo'n grashuisje te denken, een (wilgen) brug en een (fretten)tunnel. Ik twijfel nog over een huisje; ze zitten er graag in, maar het neemt zoveel ruimte in beslag en in een tunnel, onder een brug kunnen ze volgens mij ook ziten. en misschien nog iets van een hangmatje.

Bijna al het speelgoed wat ik tot nog toe gezien heb is van hout en ik wil eigenlijk liever iets van kunststof, of is dat een slecht idee?