jonge caafjes eten geen wortel?

• Gerda_H

Ik heb hier een paar jonge caafjes van vier weken oud,en nou gaf ik ze gisteren wat stukken winterwortel, maar daar komen ze niet aan. is dit normaal? Ze hebben wel een klein beetje van de appel gegeten.De brokjes eten ze ook gewoon.

Groetjes Gerda

• fantasyli

wat de caaf niet kent eet hij niet? of ze lusten geen wortel?(kan ud ze niet kwalijk nemen ;-) ) zolang ze verder maar goed eten lijkt het me geen probleem

• Nettie

Wat mij hier op valt bij de cavia's is dat ze winterwortel niet zo lekker vinden, maar gewoon kleine worteltjes wel lekker vinden !!!!

En proef zelf maar winterwortel is ook lang niet zo lekker als gewoon worteltjes, dus volgens mij is het niet zo gek dat ze er niet van eten !!!

• Gerda_H

Nou,dat viel me dus net ook op. Ik dacht even een worteltje mee eten,maar haha,er zat inderdaad geen smaak noch geur aan.

Groetjes Gerda

• Monique

Hoi Gerda,

Als het alleen om de wordteltjes gaat hoef je je geen zorgen te maken hoor.

Ik ben ook een slechte eter :)

Groetjes Monique

• Nettie

Dus geen winterwortel meer halen, maar gewoon lekkere kleine worteltjes waar tenminste smaak aan zit, hahaha.

• Gerda_H

Vanavond zag ik dat ze er wel wat van hadden geknabbelt. Ik heb nu kleinere stukjes wortel in het hok gedaan,en dat is nu half op. Gelukkig zorgen om niks. De stukken waren schijnbaar nog te groot voor deze kleintjes.

Groetjes Gerda

• basjeeeee

Let wel op met groente/fruit/eten te lang in het hok laten liggen, kleine porties is dus goed hoor, maar uitkijken met groente ed halve of hele dagen in het hok laten liggen, is niet echt fris..

Gr Basjeeeee

• Marijke

Ik zou me meer zorgen maken om ‘natte’ groenten in een hok te laten liggen. Dat wordt pas vies en kan gaan rotten. Met als gevolg dat de cavia`s ziek kunnen worden…..Wortels kan je gerust een dagje laten liggen. Dacht je dat op een boerderij de wortels elke dag geoogst werden?

De kleintjes gaan vanzelf wel aan de smaak van de wortel wennen hoor! En inderdaad de kleine worteltjes (waspeen) smaken zoeter en zijn zachter. Als ik die aan mijn cavia`s geef zijn ze in een mum van tijd weg. De winterwortelen gaan wat langzamer, maar worden uiteindelijk toch een kopje kleiner gemaakt!

• Gerda_H

Winterwortels laat ik rustig iets langer liggen,maar appel,doe ik na een uurtje vaak er al uit. Alleen in de buitenhokken,waar het wat kouder is,iets langer. Ik kijk ook altijd hoe het eruit ziet.

Groetjes Gerda