oortjes

• Jessica

Hoe lang duurt het gemiddeld voordat de oortjes helemaal plat naar

voren liggen bij jonge caafs?

Een van mijn cavia's is nu ruim 2 maanden en de oren staan nog steeds overeind.

Mijn andere jonge cavia's hadden de oortjes al vrij snel goed liggen.

Groetjes,

Jessica

• Monique

De kans is groot dat ze niet meer gaan hangen. Het beste kan je van jongs af aan al kijken naar de inplanting van de oren. Ze horen al vrij snel te gaan hangen.

Je mag wel een foto naar mij mailen of hier op het prikbord??? weet niet hoe dat moet. Ik wil dan wel een poging wagen via een foto.

• Witches at work

Hoi Jessica

De stand van de oortjes verandrren niet meerbij een cavia.

Wat je ziet is wat je krijgt en ook houdt!~

Zijn de oortjes echt lelijk bv recht opstaande Micky Mouse oren zou ik ze als knuffel verkopen, en niet als fokdier.

Ook als ze vouworen hebben haal ik ze uit de fok verder, en doe de hele lijn weg.

Echter met vouworen fokken de meeste fokkers wel door, maar selecteren dit wel enigsinds uit.

Bij Herders honden hangen de oortjes de 1e tijd bv erg nogal wat klungelig bij zeg maar die dan vervolgengs uiteidenlijk de stoere rectopstaatnde stand gan aannmemen.

Bij caafs is dit dus niet zo.

gr D#S

• Jessica

Het is niet zo dat ze helemaal overeind staan maar ze hangen niet zo ver naar het koppie toe zoals het hoort. Volgens de fokker zouden ze nog gaan hangen dus vandaar mijn vraag of het nog verandert maar dit is dus niet het geval begrijp ik.

Groetjes,

Jessica

Mofie's Place

• M.

Bovendien is dit nogal eens haarvariëteit-afhankelijk. Bij borstels staan de oren nogal eens overeind. Zeker in het begin. Een goede oordracht is zeker genetisch bepaald. En ook bepalend voor een mooi uiterlijk zoals de Standaard dat wenst. Welke meldt:“… De oren zijn vlezig en onbehaard, vertonen in het midden een lichte golf en staan onder een hoek van 30 graden op de kop. Ze worden horizontaal, iets afhangend gedragen….”

M.