Hoe MIJT behandelen bij cavia's

• mvNJYD

Het viel me van de week al op.

Mijn zwarte cavia Balou had vreemde kleine stipjes in haar haren.

Nu heeft de witte Mowgli het ook.

Zie ze krabben,af en toe opvliegen.

Herken het meteen als mijt,heb het eerder ooit eens bij onze hagedissen gezien.

Ga zo naar de dierenspeciaalzaak en even spul halen,maar welke.

Voor de hagedissen heb ik toen frontline gekregen.

Mag ik ze ook even wassen met een milde babyshampoo en daarna goed droog fohnen?

• Gerda_H

Cavia's mogen met een milde babyshampo gewassen worden,maar dat zal niet veel helpen tegen de mijt denk ik. Ik denk dat je ze beter kunt gaan sprayen met antiparasiet.De ontstane korstjes kun je insmeren met uierzalf.

Groetjes Gerda

• Jipke frl

Bij konijnen gebruik ik alcohol 70 % en hier een paar druppels van in de nek, om de dag hewrhalen tot het allemaal weg is.

Misschien weet M. of dit zo ook bij cavia's mag, vast wel………

• mvNJYD

Er zijn geen kortsjes te vinden in de vachten van de 2.

Heb ze zojuist gewassen,viel me mee want ze vonden het heerlijk geloof ik.

Had een hoop gepiep verwacht.

Hebben de kooi onder de hete douche gezet en ontsmet.

Ga straks even anti parasiet halen.

Verder is de huid mooi roze,

• jacquelinesbeestenspul

goedenmorgen

je kan bij de dierenwinkel insectenspray kopen van het merk beaphar en dat werkt hier prima als ze bv hooiluisjes hebben.

je kan de caaf ook wassen met tee trea shampoo die kan je kopen bij de tuinen of volgens mij kruidvat gaan ook veel ongedierte mee dood

groetjes jacqueline

• Monique

Je hebt ook flesjes Tree tae oil en daar moet je van wel de dure hebben van rond de 13 euro. Ik weet dat de Etos de goeie heeft..

Je kan een aantal (5 tot 8) druppeltjes tree tea oil ook door de milde shampoo mengen en daar je caafje mee wassen.

Van de Etos weet ik het zeker dat je ook speciale tree tea oil shampoo hebt zoals Jaqueliene al aangaf.

• Susan

Frontline bij cavia's kan ook. Net als Stronghold voor kittens en pups. (die pipetjes)

Schijnt niet helemaal zonder risico's te zijn, maar bij mij is het altijd goed gegaan.

• mvNJYD

Heb anti-parasiet pipetten gekocht en ze daarmee behandeld.

Eerst even gewogen en met 11 weekjes zitten ze nu op 600gram ieders.

Heb ze vanmorgen al gewassen,kooi opnieuw gedaan en vanmiddag ieders een pipet gegeven in de nek.

Nu hopen dat ze snel werken.

Ook gelijk maar vitamine c gehaald voor over hun voer of in drinkwater.

• Jipke frl

Door drinkwater kun je het gelijke goed laten, er zitten zoveel stofjes in drinkwater dat dat de vit. C gelijk neutraliseert.

• jacquelinesbeestenspul

hoi moedertje :)

je kan beter bij de drogist vit c tabletjes halen die je voor jezxelf of kinderen gebruik die werken beter dan de druppels omdat vit c snel vervliegt werkt het na een half uur niet meer in drinkwater

groetjes jacqueline