Water tijdens vervoer

• shirleyk

Ik heb even een vraagje.

Volgende week zaterdag ga ik mijn nieuwe aanwinst ophalen op het Knoevelfestijn in Limburg. Ik krijg een roodbont beertje erbij voor mijn dames, uiteraard is ie al gecastreerd. Hij moet nog wel drie weekjes apart zitten voor hij bij ze mag.

Maar goed, mijn vraag is eigenlijk hoe ik het moet doen met het transport. Ik heb zo'n reismandje waar hij lekker in het hooi weg kan duiken, maar hoe doe ik dat met het drinken. Is het handig om zo'n klein flesje aan de zijkant te hangen. Of een stuk komkommer erin leggen??? (Dat heb ik ergens gelezen), maar ik vraag me af of dat niet snel uitdroogt……

Groetjes!

• Jipke frl

Neem je een heel stuk kommer mee in een plastic zakje en een mesje, heb je hem in mandje snij je de droge kanten er af, is de kommer weer vochtig en smakelijk……….

Flesje xzal gaan druppelen en wordt alles kledder nat.

• Gerda_H

Ik doe altijd een paar stukken appel of komkommer in het vervoersbakje.

Groetjes Gerda

• Marijke

Ik heb een paar weken terug ook een cavia opgehaald, was meer dan een uur rijden met de auto. Hooi in het bakje, komkommer en een witlofstronkje erbij en ik hoorde naast me tevreden geknaag! Het was geen enkel probleem.

• Saskia

Gewoon een fors stuk komkommer erin gooien, komkommer bestaat voor 97% uit vocht en dat is voor die paar uur voldoende.

• Shirleyk

Dan doe ik dat gewoon en dat moet het helemaal goed komen met mijn nieuwe ventje!

• Cavia farm Witches at work

Hoi hoi

Geen water voor onderweg tenzij het extreem heet is (zou je niet moeten transporteren in principe) of indien het dier dgn lang onderweg is.

Gewoon als het in een dag gefikst wordt onder normale omstandigheden is komkommer, gras, wortel en appel helemaal geweldig om mee te nemen.

En gewoon een dot hooi erbij, ook altijd lekker.

Niet veel nattigheid aan groen voer in het transportkooitje doen gewoon apart meenemen is veel frisser!

gr. D#S

• cora

Ik neem altijd een plastic bakje met komkommer en/of andijvie mee, dan ligt het niet zo lang in de kooi. Als ik met de auto reis stop ik geregeld voor een kopje koffie voor mijzelf en geef dan de caafjes de groente. Zo hebben ze een ritje in de zomer (met airco) goed gedaan van Den Haag naar Zuid Limburg.

Als ik met de trein reis gaat er geregeld wat groente in de vervoerbak.

• Gerda_H

Zo hebben wij van de zomer een heleboel caafjes uit Boxmeer naar de Wilp in Groningen vervoerd,met appel en komkommer,en hooi,en dat ging ook heel goed.Wel gingen we weg nadat de ergste warmte weg was.

Groetjes Gerda