Satijn?

• Jipke frl

Mijn nieuwe US Teddy glanst heel erg, als ik op site knoevel kijk twijfel ik toch.

Kunnen jullie het aan de hand van deze niet zo mooie foto's zien?

Is moeilijk vast te leggen hoe ik het zie nl.

By fokje

By fokje

By fokje

By fokje

Deze laatste onder tl licht gemaakt

By fokje

Zo ja, wat haar dan extra geven od?

• Jipke frl

Op deze foto's is het oranje veel doffer…………………gna

• Cleo

Naar mijn mening is dit inderdaad een satijntje.. (Al zijn de foto's wat wazig)

• Saskia

Ik durf het aan de hand van deze foto´s niet te zeggen, bij teddy´s is het soms heeeel moeilijk te zien. Je kunt helaas niks extra´s geven om OD te voorkomen of vertragen, als het komt dan komt het. Goede voeding en daglicht zijn belangrijk, maar kunnen het ook niet voorkomen.

• Shirleyk

ik vind het aan de hand van deze foto's ook moeilijk te zien. Misschien kan je ze eens doorsturen naar Desiree van Knoevel???

Misschien dat zij het beter kan zien…….

Wel een dropje om te zien trouwens!

• jacquelinesbeestenspul

hoi jipke

aan de latste foto te zien is ze satijn

maasr heeft ze er zelf last van ?? nee dnek het niet en OD tja ze kan het krijgen volgnes knoevel maar ik weet ook dat veel dieren het niet krijgen die satijn zijn

als je haar buiten vasthoud dan kan je aan het neusje zien of die glimt of aan de voorpootjes die glimmen meer dan bij een andere caaf pak de tessel er eens naast :) dan moet je verschil zien

gewoon goed voeren en net zo mee omgaan als je gewone caafjes zou ik zeggen ze is een knuffeltje dus maakt het toch niks uit dat ze satijn is ???

ik he blaatst een knuffeltje verkocht en die mensen hadden al een caafje namen het caafje mee om te koppelen en die was 3 jaar en satijn en die mensen wisten het niet eens en de caaf blaakte van gezondheid :) ik denk dat je er gewoon mee om moet gaan en niet zo in paniek moet raken omdat ze toevallig satijn is of kan zijn ;)

groetjes jacqueline

• Jipke frl

Op haar stamboom staat bij haar de naam, kleur en geboortedatum en daar onder staat weibl.

Ze komt uit Duitsland, en bij voorouders staat nergens dat weibl.

• Saskia

weibl is weiblich, oftewel vrouwelijk ;)

• Jipke frl

Hahahaha ja dat dacht ik later ook, kun je zien, geen duitse taalknobbel……..:)

• Saskia

Ik heb geen zin om deze hele discussie te starten, maar aan satijncaafjes merk je in de eerste stadia van OD niet echt dat het beestje iets mankeert als je niet weet waar je op moet letten. Niet zo gek dus dat het caafje volgens de eigenaren niks mankeert….

Natuurlijk zijn er ook oudere satijnen die (nog) geen OD hebben, maar zelden worden daar ook rontgenfoto's van gemaakt om het zeker te weten, en omdat caafs kanjers zijn in pijn verbergen wordt het vaak niet eens ontdekt.