VERS DRINK WATER?

• Cavia farm Witches at work

Hoi hoi

Mijn cavia's voorzie ik elke dag 1 a 2 X van vers drinkwater.

Zekrijgen water in flessen niet in bakjes aangeboden omdat daarin geplast en geknoeid kan worden.

Ook zorg ik ervoor dan niet steeds het water wat nog rest in de flessen wordt aangevuld maar bij mijn planten om wordt gekieperd en dus ECHT schoon is.

Waarom??? Omdat ik ooit heb gehoord wanneer je het water steeds opnieuw bij vult je net zo goed ongezuiverd put of regenton water geven kunt zo vervuild als het uiteindelijk is.

Mijn vader pompt met succes al jaren zijn water zelf op uit de grond.

En heeft een speciale filter om dit te zuiveren, dit water drinkt hij zelf ook gewoon.

O ja en als mijn hokken worden gecleand en mn flesje beginnen groen te worden van het alg doe ik een klein scheutje chloor in elk flesje,schud er ff flink mee en laat het vervolgens een half uurtje staan. Nog een keer schudden en goed naspoelen.

Echter mijn vraag is nu;

# Wat voor water geven jullie je caafs en hoe?

# Bakjes-flesjes of nog andere mogelijkheden?

Bedankt alvast voor jullie meedenken,

gr. de heks

• lia

hoi hoi ine ik geef mijn cavias twee keer per dag voer enhooi.en verschoon dagelijks de water flessen.en maak de flessen schoon met droge rijst klein beetje water erbij schudden en schoon zijn de flessen bij mij doe ik leiding water groetjes lia

• Saskia

Chloor in je flesjes???? Dat vind ik veel slechter als het zelden vervangen van je drinkwater!

Hier drinken ze meestal in 1 a 2 dagen hun drinkflesjes leeg dus dan wordt het gewoon iedere keer volledig verschoond. Als ze vies worden maak ik het schoon of met rijst, of met een borsteltje, zodat er niks anders dan water aan te pas komt.

De fokker waar ik Ruby gehaald heeft geeft trouwens helemaal geen water, die geeft iedere dag zeiknatte groente zodat ze daar hun vocht uit halen. Niet mijn methode, maar hij doet het al jaren en zijn dieren zijn nog steeds in goede conditie dus klaarblijkelijk werkt het.

• Gerda_H

Hoi,Ine. Mijn binnencaafjes krijgen leidingwater,maar de buitencaafjes regenwater. En dit gaat prima. Als ze buitenlopen,en er ligt een plas water,drinken ze dit ook,dus regenwater kan best. De flesjes maak ik ook schoon met een heel klein beetje bleek,en ook heel goed omspoelen.

Groetjes Gerda

• Jipke frl

Schoonmaken met rijst en beetje heet water en schudden, heb laatst een pijperagger ding voor flessen gehaald gaat ook redelijk, hele vieze, had ik ooit meegepikt waar Alonso toen vandaan kwam geef ik ook een scheutje chloor met heet water en goed naspoelen na uurtje gestaan te hebben.

Geef alleen leidingwater, ben gewaarschuwd om geen water uit regentomn te geven.

• Simone

Hoi allemaal,

Het water ververs ik elke ochtend. Het lijkt wel of ze daar op zitten te wachten haha. Maar dat komt ook omdat ik tegelijk ook het voer en het hooi ververs. Dus elke dag krijgen ze alles vers, inclusief 2 a 3 keer per dag blaadjes andijvie, witlof of tomaat. Dus ze krijgen water genoeg binnen.

1x per week maak ik het flesje helemaal schoon met een borsteltje, maar absoluut niet met schoonmaakmiddel. Je krijgt het nooit 100% weg, denk ik, en als het echt niet meer schoon gaat koop ik gewoon een nieuw flesje.

Water in een bakje zou ik sterk afraden, dat kan alleen maar vervuild raken.

Groetjes Simone

• Gerda_H

Waarom niet? Alleen zomers bij droogte,geef ik alleen leidingwater,vanwege algen ed.

Groetjes Gerda

• Marijke

Ik geef elke 2 dagen schoon leidingwater, het zit in een drinkflesje aan de kooi en doe ook de truuk met de rijst en het hete water. Gaat prima. Chloor zou ik niet gebruiken in mijn flesjes, ik maak mijn bekers/glazen waar ik water uit drink toch ook niet schoon met chloor!.

• Allegonda

Hoi .

Ik geef elke dag vers water gewoon uit de kraan.

En de flesjes schoonmaken met een tandeborstel,ik heb zo,n buigzame tandenborstel gaat goed bij mijn 300ml flesjes .doe ik zo al jaren.

Groetjes Gonny

• basjeeeee

elke dag de fles aanvullen…… de konijnen hebben echter hondenvoerbakken met water staan maar zijn zindelijk dus de bakken worden absoluut niet vies… is prettiger drinken voor ze dan aan een fles lurken, maar heb dit bij de cavia's niet gedaan ivm viezigheid…