SUPERACTIE

• natanya

Hallo alle medeprikkers,

Er moet me even iets van het hart. De sfeer op de prik is niet altijd even super. Toch heb ik via de prik een paar bijzondere mensen leren kennen.

Gisteren ging het niet zo goed met mijn nestje van Abigail. Ik merkte dat de weerstand van de baby's lager werd. Binnen no-time waren de kleintjes erg afgevallen. Moeders gaf geen melk meer!

Hierop belde ik Dagmar…die dacht meteen met me mee of ze een fokeer wist die een zwanger zeugje had met een klein nestje…zei had Jacq gebeld…die vervolgens Ine. Ondertussen had ik Tamara gebeld…..een kwartier later had ik een zeug met een jong bij me thuis!! Ondertussen kreeg ik te horen dat Ine ook nog een zeugje had voor me, met een klein nest.

Daarnaast werd er met me mee gedacht….wat nu te doen…of het nodig was om ze te brengen etc.

Gisteravond erg laat merkten we dat de bijvoer zeug de kleintjes niet accepteerde.

Inmiddels heb ik ze bijgevoerd en extra groenvoer gegeven.

Vanochtend zagen ze er al wel weer stukken beter uit…

Maar langs deze weg wil ik de snelle actie van jullie: Tamara, Dagmar, Jacq en natuurlijk Ine even delen met de rest. Ik vind het hartverwarmend daarvoor….

BEDANKT!!

• Jessica Eikendal

Dit is toch geweldig!

Fijn dat je zo goed geholpen bent!

Lieve groeten Jessica

• Gerda_H

Nou,Natanya, geweldig toch? Ik krijg hier ook geweldige tips. Maar hebben de kleintjes nu geen melk meer nodig?

Groetjes Gerda

• Cavia farm Witches at work

Hoi Natanya

Wel even denken aan die pruiken he voor je Skinny's~!~

Dan accepteert die nieuwe moederzeug de pups vast veel sneller ha ha!

Hier heb ik vrijwel altijd meerder drachtige zeugen tegelijk en bevallen de zeugen redelijk kort op elkaar.

ocht er een moederzeug dan doodgaan of te wenig melk hebben, is er altijd wel een helpende hand.

Dit jaar heb ik een moderzeug die 2 dgn na de bevalling is overleden.

En de pups van Oehoeboeroe waren bijna allemaal ook dood gegaan in een paar dgn rond diezelfde tijd.

Oehoe de Coronetzeug bij de Perufpups gezet 4 stuks (zij zelfd had er resp 5)

en meteen werden de pups gevoed als waren het dr eigen.

Ze zag niet dat de kruinen en kleuren totaal niet klopten en de jongen totaal niet op dr leken ha ha.

Het komt gelukkig wenig voor dat ik dit soort acties moet doen, ook bij collega fokkers niet. dus mocht het zich voordoen en ik kaniemand helpen hoef ik me nooit lang te bedenken.

gr. D#S

• natanya

Jawel ze hebben nog wel melk nodig…ik voer ze bij geef ze extra paprika andijvie etc. en ik probeer de zwakste steeds bij te voeren bij mijn andere zeug (peruufje)

Ze zijn nu drie weken…en ik houd ze scherp in de gaten.

Mocht blijken dat dit niet afdoende is (ze zien er echt al stukken beter uit) dan roep ik alsnog de hulp van Ine in.

• natanya

Pfff gelukkig maar….ik schoot redelijk in de stress toen ik zag dat ze zo snel verslechterde!!! Maarrre een volgende keer zal ik ze inderdaad een pruik op proberen te zetten….hihihihahaha

• Gerda_H

Gelijk heb je. Zo heb ik er ook drie hele kleintjes door kunnen slepen. De moeder gaf wel melk,maar te weinig,en toen heb ik ze bijgevoed met verdunde koffiemelk met een klein beetje nutrix erin,en af en toe een klein beetje druivensuiker in.Sterkte en succes. Laat je het horen als ze het redden?

Groetjes Gerda

• natanya

Zal ik zeker doen!! :)

• nnatasja

Ik weet niet of de jongen wel biest hebben kunnen drinken bij de moeder .. maar dat is erg belangrijk voor hun weerstand , bij kinderboerderijen kan je vaak wat geitenbiest ophalen ( is gewoon poeder ) dat voldoet ook en is erg belangrijk anders heb je grote kans dat ze evengoed nog overlijden ook al eten ze goed.

Verder prima actie inderdaad , ze kunnen ook wel lief zijn :D

• Natus

Hoi,

Nou natanya,ik hoop echt dat je kleintjes er door komen..en heel fijn dat er mensen zijn die er niet voor schromen iets te doen als ze het voor de caafjes er beter op kunnen maken.

Ben erg benieuw en hoop op een goede afloop.