Gasvorming in galblaas?

• basjeeeee

Mischien omdat mensen dit niet serieus nemen..

• Gerda_H

Ik heb begrepen dat er fokkers zijn die hun dieren zelf in laten slapen door ether. Ik heb één keer een pasgeboren caafje uit zijn lijden verlost,dmv. het dichtknijpen van zijn halsslagadertje. Dat diertje was verlamd,en leed echt. Het was op een zondagnacht,en als ik dan een da had gebeld,had het zeker een uur geduurt voor die er was. Dat kon ik dat beestje niet aandoen,omdat het echt een strijd had. Het deed me hardstikke zeer,maar had op dat moment geen andere keuze. Ik durfde amper te kijken,maar hij sliep heel vredig in in mijn hand. Ik ben iemand,die zegt,zolang er leven is,is er hoop,maar als het echt een lijdensweg gaat worden,en er is geen kans op verbetering,dan kan het niet anders. Ik had ook het gevoel,dat als ik wel op de da had gewacht,het beestje al was overleden voor die er zou zijn.

Groetjes Gerda

• Cleo

Maar dat is hier ook niet aan de orde. Men heeft wel de tijd om naar “de dierenverzorgster” toe te gaan, dan hadden ze naar de da moeten gaan. Sterker nog.. als dierenverzorgster hoor je ze naar de da te stúren.

@Basje, misschien inderdaad omdat niemand dit serieus neemt… maar hier is een dier in het spel, en dat vind ik andere koek ;)

• Cavia farm Witches at work

Hoi Basje

Nou eerlijk gezegd ik las dit en wist ook niet wat ik ermee aan moest!

Ik geeft Cleo wel gelijk indeze, als je cavia iets heeft waar je echt zelf geen sikkepit van snapt, ga ja natuurlijk even langs een dierenarts. Heeft zo'n beestje toch gewoon recht op????

Een eerlijke kans tenminste om te kijken of de caaf nog kan genezen.

De tip van Swaas vond ik ook een hele goeie, echter in dit geval gewoon zo spoedig mogelijk naar de dierenarts.

gr. D#S

• Dirk

Jaja,nu weet ik het wel!

Ok,ik zal wat uitgebreider zijn;

Mijn vriendin woont twee straten verderop,dus was ze hier met eèn minuut.

Het dier was zodanig ziek,dat het dier al bijna dood was.

Als je met zo`n dier ook nog eens naar een dierenarts moet om het te redden,dan handel je niet in het belang van het dier maar ben je meer met je eigen emotie bezig. (kan het dier niet missen e.d.)

Ik ben niet zomaar een dierenverzorgster,maar ik ben proefdierenverzorgster,wat vergelijkbaar is met een paraveterinair. (een dierenartsassistente die ook dieren mag euthanaseren)

Het euthanaseren met ether of chloroform is trouwens helemaal geen prettige dood en mag dan ook niet meer toegepast worden in proefdierencentra!

Hoi hoi

Hoe had je het diertje dan uitzijn lijden willen verlossen?

Nekslag, verdrinking of een spuitje?

Kijk in het belang van het dier handelen vind ik zeer goeg beredeneerd!~

Geen enkel dier is er bij gebaat om wille van zijn baasje maar in zijn ellendige zeer pijnlijke staat van leven te blijven, tenzij het tij nog kan keren natuurlijk.

Enr zijn geen standaard protocols voor, per geval moet je kijken wat gunstig is en wat juist niet.

En nu je het wat duidelijker schetst krijg ik er ook een beter beeld van.

En de rest van de prikkers denk ik ook.

gr. de heks

• Gerda_H

Ik heb geen ervaring met het laten inslapen dmv ether,maar ik heb wel vaak een huisdier moeten laten inslapen dmv euthanasie,maar dat is ook geen pretje. Ze zeggen,het diertje slaapt rustig in,maar ze krijgen toch die stuiptrekkingen. Mijn jonge caafje heeft geen stuiptrekkingen gehad gelukkig. Ik had alleen wel het zweet in mijn hadenb staan. Ik vond het zelf geen leuke ervaring,maari k deed het in het belang van het kleine diertje,en ik denk dat de meeste fokkers die werken met ether dat ook doen.

Groetjes Gerda

Hoi Gerda

Het moeten ingrijpen in een dier of mens zijn/haar leven is een van de meest vervelende dingen vind ik persoonlijk.

Dus indien noodzakelijk dan maar zo prettig mogelijk.

En het moet ook bij je passen, een dier kei hard tegen de grond ketsen doen ook nogal wat fokkers, dan is het dier in een klap weg. Echter datkan ik dus weer niet.

Ik wordt al misselijk bij die gedachte alleen al.

Met ether heb ik gelukiig zeer weinig ervaring, de 3 keer dat ik sinds voorjaar 2005 heb moeten ingrijpen bij mijn caafs, gingen vrij vredig en voorspoedig kan ik zeggen.

Maar dan nog had ik er best veel moeite mee, en belde meteen een bevriende fokker op om er over te praten.

Echter liefde kan ook verlossen uit lijden zijn, al voel je je op zo'n moment een verader en laffaard tegen over zo'n diertje!

gr.

D#S