Gasvorming in galblaas?

• Dirk

Een vriendin van mij kwam vanavond met een doodzieke cavia om het door mij als dierenverzorgster uit het lijden te laten verlossen.

Het dier was ongeveer 2 jaar oud.

Ik heb deze cavia van binnen onderzocht en vond een opgeblazen maag.

(waarschijnlijk gasvorming door het gisten van de voeding)

Maar waar ik nogal verbaasd over was,dat de galblaas ook opgeblazen en zo groot als een druif was!

Wie weet hoe dit kan?

• Cleo

Had ze doorgestuurd naar een dierenarts! Die had vast het antwoord kunnen geven… :?

• swaas

Stel de vraag aan de dokter van “onder de toren” (of zoiets wil het wel opzoeken hoor als je dat wil) daar kan je terecht met al je vragen en problemen.

• swaas

http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/

Dit is de link.

• Dirk

Daar had ik niet om gevraagd,Cleo.

• Dirk

Kijk,daàr heb ik wat aan.

Dank je wel!

• Dirk

swaas schreef:

>

> http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/

> Dit is de link.

Even aanklikbaar gemaakt.

• Cleo

"Een vriendin van mij kwam vanavond met een doodzieke cavia om het door mij als dierenverzorgster uit het lijden te laten verlossen.

Het dier was ongeveer 2 jaar oud.

Ik heb deze cavia van binnen onderzocht en vond een opgeblazen maag.

(waarschijnlijk gasvorming door het gisten van de voeding)

Maar waar ik nogal verbaasd over was,dat de galblaas ook opgeblazen en zo groot als een druif was!"

Het maakt mij niet uit of je erom gevraagt hebt, mijn haren vlogen helemaal omhoog van dit bericht! Ik wíl mezelf nog niet eens afvragen of je het gedaan hebt ook.. (Denk het wel, want er staat "het dier wás!) Je bent dierenverzorgster, en geen dierenarts!

Schoenmaker blijf bij je leest. Ik wordt misselijk van dit soort berichten.

• Gerda_H

Je kunt dan beter dit soort berichten maar niet meer gaan lezen.:D Maar ook mijn harenb rezen te berge hoor. Om gasvorming in de galblaas hoeft zo'n diertje toch niet ingeslapen te worden? Of is dit iets heel pijnlijks en ongeneeslijk?

Groetjes Gerda

• Cleo

Dat laat ik nog in het midden Gerda, want ik ben immers ook geen da. Ook heb ik het niet meegemaakt met 1 van mn caafs, dus daar weet ik niets over. Het gaat mij erom dat men naar haar toegaat om een diertje in te laten slapen omdat ze dierenverzorgster is……. En dan doe je dat niet. Er zit jaren opleidingsverschil in.

Het valt mij ook wel op dat er hier altijd zo gerelt wordt, maar dat is om elkaar af te branden. Nu gaat het om een dier, en niemand rept een woord :?