korsjes op zijn huid

• pearl

hoihoi

ff een vraagie, mijn cavia heeft overal wel korsjes zitten veral bij zijn achterste en 3 zeikant.. ik heb daar toen wat voor gebruikt maar het is nu weer terug gekomen.

de andere hebben het nu ook, maar 1 dat wel?

wat is het en wat moet ik er aan doen?

gr, pearl

• Saskia

Simpel: op naar een vakkundige dierenarts!

• Susan

Met ze alledrie!

• jacquelinesbeestenspul

hoi pearl

ik denk als ik het zo lees dat ze schurft hebben.

je kan bij de dierenwinkel van het merk beaphar antischurftspray kopen en daar de dieren mee insprayen.als het niet om heel veel korstjes gaat hoef je niet gelijk naar de dierenarts te rennen hoor :)

groetjes jacqueline

• basjeeeee

Hmms, ben zelf niet zo'n fan van thuisdoktoren, tenzij ik bijvoorbeeld zelfde behandeling moet herhalen bij de dieren, dan ga ik er niet weer heen, hooguit telefoontje, maar om nou zomaar uit het niets zelf te gaan doktoren, liever niet..

• Gerda_H

Maar hoeveel da's weten nou veel van cavia's? Hier in de buurt hebben ze er weinig verstand van lijkt wel. Ze geven één of ander prikje,moet het over twee uur beter gaan,zeggen ze,maar na twee uur liggen ze dood in het hok. heb ik ook al een paar keer met konijnen gehad.

Groetjes Gerda

• basjeeeee

En hoeveel mensen hebben verstand van dierengeneeskunde? Niet zo veel volgens mij.

• Gerda_H

Als ik indertijd met Galanthe naar de da was geweest,was ik handen vol geld kwijt geweest aan dure ab ed. maar of het echt zou hebben geholpen,weet ik niet. nu heb ik info gehaald van diverse sites,en daar mijn eigen brouwseltje gemaakt,en nu is ze weer een echte caaf. Een fokster met meer ervaring had niet cverwacht dat zij het zou opredden. Ik denk dat de da ook had gezegd,euthanasie is het beste.

Groetjes Gerda

• Saskia

Soms is het even zoeken naar een goede dierenarts, maar als je er eenmaal een gevonden hebt dan ben je wel heel blij dat-ie er is!

En wat Basjeee zegt, sluit ik me ook helemaal bij aan: een dierenarts weet nog altijd meer dan de ‘gemiddelde leek’, zolang je zelf niet weet wat je uberhaupt aan korstjes kunt doen lijkt het me niet slim om zomaar te gaan thuisdokteren en voorbarige conclusies te trekken….

• jacquelinesbeestenspul

hoi saskia en bassje

ik ben het niet helemaal met jullie eens in deze

als een caafje een paar korstjes heeft werkt antischurftspray prima en hoef je ook niet met je caafjes in de stress naar de dierenarts te rennen :)

het is niet voor niks te koop in de dierenwinkel en er staat duidelijk op hoeveel je moet sprayen enz enz ik zie er het kwaad niet van in en als het niet werkt kan ze alsnog even naar de dierenarts

heel veel dierenartsen weten niet wat ze doen word het dier een injectie ingespoten wat ook helemaal niet nodig is en moet je 2 a 3 keer terug komen dus weer stress voor het diertje

als je een paar korstjes hebt kan je ook makkelijk zelf behandelen

groetjes jacqueline