o jee, nieuwe aanwinst maar........

• Jipke frl

Ik heb via iemand een US Teddy gekregen uit Duitsland.

Zeugje heeft vouwoortje, is volgens haar stamboom 22 augustus geboren en weegt nu nog maar 285 gram.

Ze is vrolijk, actief maar lijkt net op een rat.

Komt dit meisje wel ooit op een kilo gewicht ofzo uit?

Ga er dus helemaal niet mee fokken daarom niet mijn vraag.

Hier naast tessel Tina die een week jonger is:

• nnatasja

ahh wat een leuke !

Sommige cavia's hebben een slechte start maardat zegt niet altijd wat over het uiteindelijke gewicht ,meestal gaan ze daarna een lekkere groeispurt in.

Ik zou alleen even een beetje met dr oppassen want zo'n laag gewicht is natuurlijk ook niet goed en als je dr buiten houd kan het haar heel veel energie kosten om zich warm te houden en kan het wezen dat ze helemaal niet zo aan gaat komen.

• esther

Hoi Jipke

Ze is wel hee licht,maar gezien het naast je tessel zie ik weinig verschil.

Mischien heeft ze al bij moeder een achterstand opgelopen,maar door de verzorging bij jou komt ze vast snel aan.Hier wegen ze met 4 weken al meer als 300gr.

Heb je wel gekeken of haar gebit oke is.Eet ze wel genoeg?????

Ik geef wel eens havermoet om lekker op gewicht te komen.Verder vind ik het een mooi diertje met een lief snoetje.

Sucses gr esther

• Jipke frl

Ze zitten in huis.

Ze kan zich in de tessel omdraaien hoor, op foto lijken ze aardig gelijk.

Ik heb haar gisteren gekregen, ze at geen voer bij fokker zei hij alleen wortel en appel, hier dook ze wel meteen in de biksbak. Geef haar steeds maar een paar spuitjes critical care, smult ze van. Niet veel maar om haar aan eten te krijgen.

Ze is wel ontzettend druk en lief.

• Cs Schnabbel

Ze heeft ook nogal een reis achter de rug. Afgelopen dinsdag is ze aangekomen bij Jelmer en nu binnen een week zit ze bij jou. Kijk het gewoon ff aan zou ik zeggen en laat haar eerst maar ff lekker wennen. En zeker als je er niet mee gaat fokken zou ik me er nu nog niet druk maken.

Groetjes Erika,

www.csschnabbel.nl

• esther

at ze daar geen voer?????Soms lijkt net of ze biks eten,zou het goed in de gaten houden. Maar eet ze wel echt??????Als caafs last hebben van hun gebit,laten ze het ruwvoer het eerste staan.En appel en groen gaan dan nog wel.Groetjes esther

• Jipke frl

Ik gaf haar gisteren zo wat biks in bekkie, eet ze wel op hoor.

Kan dus wel gewoon goed eten.

• Cavia farm Witches at work

Hoi Jipke

Tja als ze een stuk zwaarder zou izjn was idd gunstiger geweest, echter soms verrast de natuur echt wel!

Hier heb ik een Rexzeug die echt heel goed gestard is met een geboorte gewicht van 1110 of 120 gr. zo ff uit mn hoofd. die na een maand of 7 bij de beer mocht met een perfect fokgewicht van ruim 800 of 850 gr.

En tijdens de koppel periode letterlijk een nekslag kreeg (wiplasch) en een 200 gr snel afviel.

Ik heb ze beschermd opgehokt bij andere zeugen en uit de fok gehaald.

Idem een zeug die na een echt rampzalige start nu het heel goed doet.

Succes in elk geval wacht maar lekker af hoe het zich omtwikkeld.

Voor de fok zal ze waarschinlijk ongeschikt zijn.

Echter zeker weet je dat pas na een 3/4 jaar of zo.

gr. D#S

• Gerda_H

Hoi,Jipke. Ik had je mail al beantwoord.Maar ik denk dat het heus wel goed komt hoor. Galanthe is nu ook een echte caaf aan het worden. Paardebloemblad wekt de eetlust op. Maar waar zit dan het vouwoortje? Ik kan het op de foto niet duidelijk zien. Of het moet helemaal bovenin het randje zitten.

Ik wens je veel succes meid.Het komt wel goed.

Groetjes Gerda

• Jipke frl

Zie je niet op deze foto, (de middelste) het bovenste randje is wat omgebogen naar binnen toe.