Foto's maken

• Monique

Hoi Basjeeeee,

Die van jou hebben lekker de ruimte zeg..Leuk hoor!

Ja, ze is chocolade bruin en een ander noemt het geloof ik weer havanna?

Kom er nog niet echt in met die kleuren :)

In eerste instantie is ze er voor de gezeligheid en er wordt ook met haar gefokt. Van het voorjaar krijgt ze haar eerste nestje. Ik hoop op een jongkie waar ik af en toe mee naar de show kan. Zo niet ook geen probleem hoor!!! Deze kleur is nog niet erkend en een vriendin van mij wil voor de erkenning van deze kleur, ik hoop dat ik een steentje mee kan dragen….

Ik had een mooi licht blauw rammetje gereserveerd en helaas bleek het een paar weken verder een voedstertje te zijn…snik. Ben nu verder op zoek naar een mooie NHD ram.

Groetjes Monique

• Cavia farm Witches at work

Hoi hoi

Mij gaat het meestal erg snel en goed af dieren te fotograferen en Jacq (Beestenspul) ook.

Hier hebben we het wel eens over gehad en dat komt omdat we snel ons ding doen en de dieren zich op de een of andere manier op hun gemak voelen tijdens de opnamen.

Je moet het wel in je hebben niet te paniekerig zijn, en zorgen dat ze niet kunnen vallen wegvluchten ed. das het belangrijkste.

En snel veel foto's schieten waarvan de meer dan de helft wist direkt na de opname.

Ik ga ervan uit dat je een digi camera hebt. Hoeft geen hele dure, ik ben begonnen met een basis model van Kodak war rond de 100 euri koste enkele jaren geleden.

Nu heb ik een stuk duurdere, mijn man vind deze camera veel beter ik zie het niet zo eerlijk gezegd ha ha. Maar hij is grafisch geschoold ik niet.

Oefening baard kunst en geduld is een schone zaak. Buiten in het zonnetje maak ik de leukste en mooiste foto's voorkom je ook evt rode ogen ed.

De achtergrond moet eenvoudig zijn, teveel zooi leidt erg af en valt de caaf niet meer zo op!!!

Ik houd ze nooit zoet met eten, gewoon meer van “holpa op de foto nu” en klaar is Kees, dat werkt het beste vind ik.

gr. D#S

• Saskia

Havanna is de Belgische benaming voor choco :)