Foto's maken

• Jessica

Wie heeft er bruikbare tips voor het maken van foto's

van de cavia's en dan allemaal apart zoals achtergrondkleur/materiaal ed.

En dan bedoel ik niet een goede camera

want dat spreekt voor zich ;-)

groetjes,

Jessica

• shirleyk

Ik leid ze af met eten :-)

verder zet ik ze zelf op de bank of ik maak foto's als ze in hun hokje zitten, maar net als met mensen vindt de ene cavia foto's leuker dan de ander.

• Monique

Hoi Jessica,

Een bak kistje) waar ze niet uit kunnen vallen…met een witte zijkant.

Kleur doeken voor de achtergrond. (wat jij mooi vind…vanaf 1 meter breed)

Voldoende verlichting van bovenaf en van de voorkant naar achteren gericht.

(in een voldoende verlichte ruimte.

Verder moet je veel foto's maken, want ze zitten niet altijd stil;)

Verder moet je veel uitproberen met inzoemen en schaduwen.

Succes…Groetjes Monique

• natanya

Zoals Monique beschrijft probeer ik het ook altijd….zeker veel kiekjes!! Ik vind het zelf wel moeilijk om de caafjes met de ogen open op de foto te krijgen…maar wat ik zelf ook leuk vind is foto's maken als ze gewoon lekker in hun hok bezig zijn….of lopen weg te doezelen in zo'n houten huisje of in een hangmatje…:)

Maar meestal heb ik mijn fototoestel niet bij me op de allerleukste momenten…

• Monique

Maar meestal heb ik mijn fototoestel niet bij me op de allerleukste momenten…

Natanya zei:

Helaas zeer herkenbaar…..:D:D:D

Wat ik ook doe is ze buiten met mooi weer in het zonnetje bij het watertje. Alleen nu durf ik niet meer zo goed, want één was me te snel af en rende over mijn benen om de barricade door de gaatjes van het hekje naar de buurman om 7.30 uur in de ochtend. Pfffff…..had ik weer:) Ben me gauw gaan aankleden en riep de buurman. Nou daar lag ik dan in zijn tuin onder de struiken haha. Wat moet die inwendig gelachen hebben.

• natanya

hahaha dat had ik wel op FOTO willen zien…:):):)

• Jessica

Bedankt voor de tips! Het gaat om portretfoto's voor op mijn site.

Bij sommige fokkers zie ik van die mooie foto's op de site.

Groetjes,

Jessica

• Monique

:D Had een leuke voor op de site geweest;)

• Monique

Die van buiten staan ook op mijn site.

Mijn advies is: Maak foto's die jij mooi vind voor op jou site. Het is jou site met jou ideeën. Maakt niks uit wat een ander er van vind, als jij het maar mooi vind.

kijk maar op mijn site…staat van alles op en van de winter als ik een dag niks te doen heb maak ik weer nieuwe foto's.

Komt vast goed! Succes!

www.caviastaldewolfjes.nl

• basjeeeee

Ik heb ook een bruine NHD, maar dan chocobruin zeg maar zoals ze dat volgens mij bij cavia's noemen….. Of is die van jou dat ook meer dan het op de foto lijkt? Maar dan voor de knuf in een grote ren met een voedstertje:

Hij woont zal binnenkort weer eens foto's online zetten, maar de voorste ren is van hun :)