minimale afmeting

• Shirleyk

Wat is de minimale afmeting van een bak voor 3 caafs?

• Susan

Ik heb er ook drie en ik heb een bak van ong. 1 meter. Zo geleidelijk aan lijkt dat helaas toch wat te klein.

Kijk hier eens:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//dieren.marktplaats.nl/hokken-en-kooien-knaagdieren/122274637-kavia-kooi.html

Geen idee waar je woont en ik heb ook wel interesse, maar de afstand is nogal groooot.

• Wendy

Het is maar wat je er zelf van maakt, een mininum voor twee caafjes is een meter, en tja voor een was het dacht ik 70 cm, Dus het lijkt me meer dan een meter, maar wat let je om ze genoeg ruimte te geven en je niet precies aan de minimale afmetingen te houden…

(zeg niet dat je dat doet hoor)

• Caviastal Fantasy

De meningen verschillen, maar als je voor 2 caafs 100x50 aanhoudt, kan je voor 3 caafs 120x60 aanhouden…. tuurlijk kunnen ze ook in een meterkooi, maar meer kans op vechten ed. Het ligt er ook weer aan vind ik of ze vaak lang los lopen (kamerren bijvoorbeeld) ed. Ik persoonlijk vind hoe groter hoe beter!

Groetjes Suzanne

• Shirleyk

Ok, super ik heb namelijk een nieuw hok gebouwd met twee verdiepingen :-) beide 50 bij 73 cm dus dat zou genoeg moeten zijn……

Ze lopen ook nog los af en toe.

• Judith

Dat zou genoeg moeten zijn voor 3 caven.

Ikzelf heb 3 caven zitten op 100 cm bij 75 cm. Dat gaat prima, maar een vierde zou er nèt niet meer bij kunnen in mijn ogen zonder overbevolking.

• Cavia farm Witches at work

Hoi hoi

Ligt ook een beetje aan het formaat caaf.

Je hebt er die volwassen 800 gr wegen en je hebt er die rui anderhalver kilo wegen.

Dus ook daarna zou je kunnen kijken.

Per cavia vind ik 50 cm minimaal aan leefruimte, tiojdens de koppeling zitten hier krapper en notrmaal veel ruimer tis maar net hoe je er ook zelf tegen aan.

Wel heb ik de ervaring dat caafs die een buitenren gewent zijn nogal eens kunnen krengen als ze dan weer de meter kooi in moeten met een kooigenootje.

Dus die situatie probereer ik te vermijden.

• Jipke frl

Ine die ervaring heb ik ook, dan zijn ze idd bitcherig.

• Susan

Kooi is al weg.

• Susan

Mijn kooi heeft ongeveer dezelfde afmetingen. Gaat opzich prima met drie dames, maar ik vind het wat te klein toch. Dus ik ga voor eentje van 20 cm groter en eentje die wat hoger staat. Ik hoop dat ik daar herhaling van blaasontstekingen enzo mee kan voorkomen.