2 beertje bij elkaar

• Simone

Hallo iedereen,

Een tijdje terug heb ik een vraag geplaatst over 2 beertjes bij elkaar plaatsen. We hebben nu een week 2 beertjes bij elkaar in een hok van 140x80 cm. Het gaat heel erg goed, boven verwachting. De 2 kunnen heel goed met elkaar opschieten en knuffelen veel. Het is vooral een lawaai met al dat gepiep, de TV moet gewoon harder! Maar dat vindt ik juist leuk.

Zo af en toe bromt de oudere een beetje. Ik heb op heel veel internetsites gekeken wat dat geluid nou betekend. Op de ene site zeggen ze opgewonden, op de andere weer angst en weer een andere zegt dat het betekend dat ie moet laten zien wie de baas is.

Ik weet het niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee? En weet ook iemand of dat nog over gaat?

Alvast bedankt!

Groetjes Simone

• Monique

Schud hij bij het brommen met zijn billetjes….dan is dit indruk maken op het andere beertje

Bromt hij op een andere manier en met zijn koppie omhoog….dominant gedrag

• Simone

Ja, hij schud inderdaad met z'n billen. Zou dit nog overgaan als de rangorde bepaald is? Ik hoop het zo, want heb het gevoel dat het vermoeiend is voor hem.

Groetjes Simone

• Cavia Opvang 't Kuufke

Dit gaat niet over hoor. ;-)

En dat ze al een week samen leven zonder ruzie is helaas geen garantie.

Vaak krijgen ze pas maanden later ruzie of zelfs nog na jaren.

Hopelijk blijven deze ventjes gewoon vriendjes van elkaar.

• Caviastal Baby Bear

Het gebrom is uitgelegd zie ik, maar uh 2 beertjes gaat prima samen hoor!

Kan gewoon jaren goed gaan net als 2 zeugen overigens, ook daar kan ruzie ontstaan net zo goed als bij beren dus wat dat betreft geen verschil, ik verkoop heel vaak 2 beertjes als knuffels en heb nog nooit een mail gekregen dat het niet goed meer gaat maar hoor eigenlijk altijd alleen hele possitieve verhalen dus geniet lekker van je 2 knullen!

Groetjes Edith

• Gerda_H

Hoi Simone.

Ik heb er nu zelfs 8 beertjes bij elkaar. Dit gaat ook goed. Het blijft echter hopen dat het goed blijft gaan. Zij zijn nu nog jong,maar als ze volwassen beginnen te worden,kan het soms problemen geven.

Geniet maar lekker van je caafjes hoor. En niet schrikken als ze elkaar willen gaan dekken. Dit hoort er ook bij.

Groetjes Gerda

• Cora

Hoi Simone,

Dat brommen en schudden met de bips is dagelijkse kost voor mijn beer. Hij moet zijn drie dames laten zien dat hij DE BEER is. Ik vind het wel een leuk gezicht hoe hij zijn charmes in de strijd gooit.

Maak je dus geen zorgen of het te vermoeiend is. Het is gewoon een vent die wilt laten zien hoe knap hij is.

Groetjes,

Cora

• Simone

Bedankt allemaal, ik ben al wat geruster nu gelukkig. Thanx!!

Groetjes Simone