bodumbedekking

• basjeeeee

hoor dit wel vaker, blijkbaar heb ik magische beukensnippers of overheerst de dettol ed waarmee ik de hokken helemaal uitkook een week lang…

De vakantiedieren komen hier vaak binnen op zaagsel, dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk, sla er pal van achterover, maak ze dan ook de volgende dag meteen schoon en zet ze op beukensnippers…

Scherp is onzin, heb nog nooit kapotte zolen gehad, ook geen ‘sore socks’ bij de konijnen, terwijl ik notabene grote konijnen heb waar de kans groter op sore socks is. Ook de cavia's hebben allemaal nog mooie pootjes, niks aan de hand, terwijl ze er allemaal al sinds ze hier wonen opzitten.

Voordeel van de beukensnippers vind ik dat ze totaal niet aan de dieren gaan plakken.. Met zaagsel vind ik vaak dat er nogal wat blijft ‘plakken’.

• Susan

Ik heb een poosje ratten gehad en die stonden wél op beukensnippers. Ik vond het vreselijk; het rook heel typisch en het was echt supersnel nat. en ik maakte het hok ook elke week supergoed schoon.

Maar hoezo vind jij zaagsel verschrikkelijk? en dat van dat plakken valt nogal mee vind ik. Wel heb ik het idee dat het de laatste tijd veel sneller nat wordt en dus veel minder vocht opneemt dan voorheen.

• basjeeeee

Ik vind ratten uberhaupt verschrikkelijk stinken moet ik je zeggen, kan het niet gewoon daar aan liggen?

Ik vind zaagsel verschrikkelijk vanwege de stank en het plakken… ;)

• Susan

Nee, want ze stonken niet. Ik rook iedere keer een rare mengeling van dat hout en de urine. bah!

Ik ruik het zaagsel totaal niet, ja na een week;) of soms zelfs eerder maar dan is het de hoogste tijd om de boel weer schoon te maken.

• basjeeeee

grappig hoe iedereen hierin zijn/haar eigen ervaringen heeft, bij mij is het dus andersom :)

• Caviafarm Lilo

Sinds 3 maanden gebruik ik Thorobed met hieronder een dun laagje Sirocco.

De grote rennen hoef ik nu maar 1 keer per maand te verschonen. Wekelijks haal ik de natte plekken weg en veeg ik de drolletjes eraf en schuif het weer dicht. Zolang je het niet door elkaar haalt ruikt het een maand niet! Ze zitten zelfs al die tijd gewoon droog. De urine zakt naar beneden en de bovenlaag blijft dus droog.

Voor meer info hieroever kun je ook op mijn site kijken www.caviafarm-lilo.nl

Groetjes Evelien

• Witches at work

Hoi Susan

Tja ik vind zaagsel ook maar plurrie dus.

Heb hier een hele tijd lang de stofvrije zaagsel gehad, de andere slaat gelijk op je longen heb ik het idee en ben niet eens astma patient.

Echter ik vind vlasvezel fijn spul, en de zachtere stro soorten als top laag erover heen.

Met beuken snippers heb ik weinig ervaring gebruik ik wel eens voor mn schildpad die af en toe een keer opgehokt wordt maar meestal ook hier vrij rond huppeld in huis en tuin.

Echter wordt nu goed in de gaten gehouden zodat ie zijn eigen niet kan gaan ingraven buiten ha ha~!~

gr. D#S

• Natanya

Hoi Evelien ik zal zo je site eens bekijken.

Groeten Natanya