verschil skinny / baldwin

• Jipke frl

Kom hier sinds kort weer en lees over deze 2 soorten, maar wie wat en waar?

• nnatasja

het uiterlijke verschil is dat de skinny wat haar toefjes heeft dus de neus/kop is behaard en word ook dusdanig geboren en de baldwin word geheel met haar geboren maar verliest al het haar zo rond de 5de week , die word dus compleet haarloos .

• Natanya

Skinny en baldwin zijn elk het gevolg van verschillende afzonderlijke recessieve veranderingen in één gen te zijn, deze voorwaarden slechts in een gelijkgestemde staat voor. D.w.z dat de genen van de Skinny en baldwin hebben geen betrekking met elkaar hebben en zij gaan niet samen gaan. Wanneer je een skinny aan een baldwin koppelt zal je alleen behaarde babys in de eerste generatie krijgen, omdat ze genetisch verschillend van elkaar zijn. Ze komen dan behaard te wereld en het nageslacht zou dan net zo goed skinny-gen drager als baldwin-gen drager kunnen zijn. Met dit wil ik aangeven dat het als het ware twee verschillende caviasoorten zijn.

De skinny hebben een fluweelachtige zachte textuur aan hun huid wanneer je ze aanraakt (haren op de snoet, beentjes en het geslachtsdeel). Bij het Charles River Lab hebben ze geconstateerd dat de skinny een groot gedeelte vande haarfollikels mist.

De Baldwin heeft een beetje een rubberachtige huis (gelezen, niet gevoeld) en zijn kaal. Misschien dat Dagmar hier wat meer over kan vertellen.

• Saskia

De skinny heeft niet alleen een behaarde neus, maar ook rond de pootjes en het geslachtsdeel.

• Jipke frl

Dus de baldwin wordt als gewone volledig behaarde caaf geboren en na 5 weken ligt er een hoop haar in je kooi en loopt er een naaktcaaf door de kooi?

• Saskia

Ik denk dat het wel iets geleidelijker zal gaan, maar het komt er wel ongeveer op neer.

• Natanya

Ze worden compleet met haar geboren, vanaf een aar dagen na hun geboorte (2-5 dagen) valt hun haar geleidelijk uit vanaf hun hoofd naar hun achterkant totdat ze compleet kaal zijn dat proces duurt ongeveer tot een maand of twee.

Op youtube kun je daar een filmpje overzien (llink al bij een eerder topic over de nieuwe website van B&S geplaatst)

Groet Natanya

• Dagmar Smink

Zie mijn website www.baldwin-skinny.eu en dan bij info.