De Baldwin is gezond!

• Dagmar Smink

Hoi hoi

De Baldwin is onderzocht en de d.a. weet 100% zeker dat ze de Thymus hebben. Het verhaal is begonnen door een roddel en ik heb de oorspronkelijke Baldwin fokker Carol Miller gevonden daar komen ook 3 van mijn baldwins vadaan alleen zij heeft geen comp dus moet ik brieven gaan schrijven.

De Baldwin is dus gewoon een gezonde cavia! Buiten dat er aanpassingen qua temp moet zijn.

Waar de roddel vandaan komt is waarschijnlijk een groep geweest die tegen de Baldwin was en dit heeft verkondigt. Doordat er meerdere mensen tot die groep hoorde gingen mensen het overnemen.

Groetjes

• Cavia farm Witches at work

Hoi Dagmar

Gefeliciteerd met dit resultaat~!~

Ik zal het aanpassen onder mijn heksen bevindingen op mijn site.

Echt fijn voor je zeg!!!

Dus met andere woorden een satijn cavia loopt meer kans op strubbelingen (satijnziekte) dan een Skinny of Baldwin?

Het is echt goed nieuw moet ik je zeggen, wel blijf ik ze lelijk vinden ha ha en ook niet mijn ding gewoon (moet toch kunnen he?) en ook dat ik het beter blijf vinden een cavia MET beharing te fokken.

Heel veel succes met je fokkerij verder, ik zal je site in de gaten blijven houden.

Vind het erg boeiend te weten hoe het zich verder zal ontwikkelen.

gr. de heks

• Dagmar Smink

Hoi,

Ik ben er ook echt blij mee ja. Ik zal het stukje met bewondering lezen omdat ik vind dat je jezelf heel goed neerzet tegen de naakte fok. Ik heb daar echt respect voor! Lelijk ja ach wat is mooi? Ik vind de roze biggetjes mooi van lelijkheid, de donkere naakte vind ik toch wel echt mooi!

Groetjes

• basjeeeee

nou nou, dat heb je nogal snel onderzocht…

Lijkt me stug dat je dit nu al kan beweren. Wie zegt niet dat dít een roddel is van de baldwinfokster om erop door te fokken met de baldwin?

Hoi Basje

Tja de tijd zal het leren ik geef ze het voordeel van de mogelijke twijfel,

ik ga graag van het positieve uit.

Al blijken ze beter en sterker te zijn dan de reguliere caaf voor mij geen reden ze te gaan fokken.

En vvel fokkers niet omdat ze met vacht gewoon mooier vinden.

Maar voor degene voor wie dit wel echt hun ding is ben ik best tervreden met dit reslutaat.

De tijd wijst het vanzelf daarvoor is het nu gewoon te vroeg.

gr. D#S

• nnatasja

in hoeverre zijn ze onderzocht dan ?

Om hoeveel dieren gaat dat bijvoorbeeld .. en over welke dierenarts hebben we het nu ? die in Nederland of ..

Als ik kijk naar de satijnziekte zijn er ook duitse dierenartsen die onderzoek hebben gedaan en weer met totaal andere bevindingen kwam als andere dierenartsen.

Ik vind dat de conclussie wel heel erg snel en gemakkelijk getrokken word

• basjeeeee

Ik word er persoonlijk een beetje triest van van binnen. Nee, mevrouw zou ze gaan (laten) onderzoeken en dat mocht tijd kosten ed. En dan verkondigt ze 2 weken later als zijnde een feit dat ze gezond zijn ze dus maar weer een nieuwe markt op kan zetten.

Dit toont weer aan hoe níet serieus we deze fokker hoeven nemen. Tenminste, hoe niet serieus ik deze fokker neem. Ik zou willen dat ik kon zeggen dat ik ook niks met deze fokster te maken hóef te hebben. Echter, welke rassen heeft zij er al wel niet doorheen ‘gejaagd’ ? Moet ik dan echt nú al gaan kijken/zoeken naar een goede fokker/fokster voor wanneer mijn huidige dieren evt overlijden over 3 jaar?

Ik hoop dan ook niet dat je klakkeloos je site aanpast Ine. Ik zie geen grootschalige onderzoeksresultaten van Dagmar oid? Zoals eerder vermeldt, wie weet is dit een roddel?

Nee, geen goed woord voor over en zal dan ook proberen Dagmar en haar dieren bij te houden, zodat ik weet waar ik allemaal niet wil/moet wezen. Ondoordacht, wispelturige, foute, manier van fokken, sterker nog, logisch nadenken. Hoe kán je nu al beweren dat ze wél gezond zijn?

• Manu

De tijd zal het leren, tja dat zal wel. Maar dan is er geen weg meer terug. Beter zou het zijn om eerst te leren en dan pas te gaan fokken.

• Manu

Daar ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar. Een dierenarts die zelf niet bedenken kon om echoscopisch onderzoek te doen en nu in een klap DE baldwin gezond verklaart?

Hoi Manu hoi Basje

Nog jij nog ik nog Basje nog wie dan ook kan dit tegen houden.

Als het aan mij zou hebben gelegen werden ze gewoon niet gefokt heel simpel.

En ook ik denk idd dat het nu te vroeg is om vast de Baldwin en Skinny vlag

uit te hangen in heel cavialand.

Echter gezien de 1e onderzoeks resultaten mogen we op zijn minst tevreden zijn.

En ja, dit zet ik ook op mijn site.

Pappen en nat houden, rekken en erbij blijven~!~

Nogmaals ik baal er alleen wel van dat er teveel fokkers nu mee aan de bak gaan, des te minder fokkers en het liefst op zeer kleine schaal fokken en verkopen zou het meest gunstige zijn.

Er zitten helaas fokkers bij waarbij het grove geld niet op zich laat wachten.

En de vraag is er naar, tis een ware hype volgens mij alsof er een nieuwe kleding merk uitkomt dat door een erg populaire gast wordt gepromoot.

gr. D#S