Onbeperkt hooi?

• Marcel

Hallo. Mijn cavia's zijn helemaal gek van hooi (ik koop dat best wel dure alpenhooi). Ik geef ze een goede hand vol maar voor ik het weet is het op. Kan ik nu gewoon grote hoeveelheden hooi geven of is dat niet goed voor ze?

• Susan

Hooi moet onbeperkt. Heeft te maken met het darmkanaal geloof ik. Je krijgt vast uitgebreidere antwoorden.

• Gerda_H

Ik geef ook een flinke hoeveelheid hooi,en sinds ik dat doe,doen ze het veel beter. Hooi is hier de hoofdvoeding,en daarna de bix en het verse groen. Ik geef het gewone hooi.

Groetjes Gerda

• Manu

Hooi mag, nee moet, onbeperkt aanwezig zijn.

• cora

Hooi is goed voor de spijsvertering, kunnen ze niet te veel van eten.

Je kunt een pluk gewoon hooi geven en in een hooibal of ruif het extra lekkere hooi.

Bij mij hebben ze gewoon hooi als bodembedekker en dat is aan het einde van de week aardig verminderd doordat er zoveel is gegeten. daarnaast krijgen ze in een hooibal kruidenhooi.

• Caviastal Fantasy

Hooi moet inderdaad altijd onbeperkt aanwezig zijn :-)

• Caviafarm Lilo

hooi is inderdaad goed voor de darmen en onbeperkt geven is heel belangrijk en ook voor de kiezen van de caaf is het van belang die slijten dan goed af we hebben zo'n 60 caafs in de tuin en een halve baal hooi per week is hier heel normaal.hooi en water en vitamine c is voor een caaf heelbelangrijk de rest is bijzaak.

• Gerda_H

Ik geef mijn caafjes ook één keer in de week een jong takje van de kersenboom, en andere bomen. Hierdoor slijpen de kiezen ook. En de takjes zijn zo op hoor.

Groetjes Gerda