hoi petra
ik heb al jarenlang rexen en ik kijk eigelijk nooit naar de leeftijd maar als eerste naar het gewicht omdat rexen toch altijd aardig fors zijn bij mij.
als een zeugje van mij 4 maanden is en al 850gr weegt dan zet ik haar bij de beer omdat rexen vaak de neiging hebben om te vervetten en heel fors te worden.
ik heb ook een zeugje gehad die met 3 maanden al ruim 800gr woog en die heb ik een maand laten zitten omdat ik 3 maanden erg jong vond.
ze was na 4 maanden 890gr
heb je een hele jonge beer of een beer die net zo oud is ?
jonge beertjes moeten nog oefenen en somige dekken niet gelijk.
het is altijd een combinatie van vanalles als ik ze bij de beer zet.
gewicht minimaal 800gr meestal rond de 900
leeftijd rond de 4 maanden tot 3 jaar als ze al een nestje hebben gehad
vorige nest ik kijk naar de zeug haar conditie enz en niet naar ow ze heeft pas een maand geleden een nes gehad dus moet ze nog 3 maanden in de ren lopen want somgie zeugjes zijn topmoeders noem ik dat daar zie je niet aan dat ze gejongd hebben en vervetten dan heel snel
ik heb nu een zeug die 2 maanden geleden een nest gehad en weegt nu al weer 1350gr dus heb ik haar bij de beer gezet omdat ze anders te dik word (lig de hele dag te eten)
ik heb ook 1 zeugje die 2 maanden geleden een nest heeft gehad en nu 900gr weegt en zij is nog steeds niet goed in conditie dus mag zij nog lekker tijdje hobbelen tussen de meiden (dit is een merinozeugje die te jong bij d ebeer is gezet door vorige eigenaar)
dus in jou geval zou ik haar bij de beer zetten
groetjes jacqueline