Voor vragen over deze 2 rassen ben je bij mij altijd welkom, mail, bel of kom langs als je wat weten wilt.
Hoi Jessica,
Het is heel goed van je om contact te hebben met fokkers van deze rassen. Ik weet wel iets van de Lunkarya maar niet voldoede. Gelukkig zijn er fokkers die je hulp aangeboden hebben. Op andere vlakken kan je ook altijd bij mij terecht.
Ook ik wens je heel veel plezier met je hobby!
Groetjes Monique
Hoi Jessica
Vragen is altijd beter ,dan alles op je eigen houtje te doen.
Er werd net al gezegt dat je door de jaren heen ervaring op doet ,en dat is zeker zo !!!
Skinny's zijn idd niet het makkelijkste ras waar je gelijk mee begint,er is nog zoveel wat nog onbekent is over dit ras !! Soms kan het jaren duren voordat er bepaalde problemen de kop gaan op steken ,dit hoeft niet te gebeuren ,maar houd in je achter hoofd dat het wel kan,en vooral met de skinny's wat ik zelf een zeer kwetsbaar ras vind,is nog zoveel over te leren,dat kan en bestaat gewoon niet dat al binnen nog geen jaar ,iedereen die wetenschap heeft.Tuurlijk worden ze ingelicht over de skinny ‘s ,maar dat zijn wel de fokkers vanuit het buitenland bijv USA,wie weet zeker of dat wat hun vertellen ook de waarheid is ???Ze werden voor grof geld verkocht, dus handel !!! Het is allemaal een grote gok,en ik vind dat als je dan toch de skinny’s wilt gaan fokken zorg dan ook dat je daar de tijd voor neemt ,want je heb meer aan tijd ,dan aan 40 nesten bijv !!!
Vaak zie je fokkers die binnen 1 jaar al boven aan de top willen staan ,maar als puntje bij paaltje komt geen snars ervan begrijpen hoe de cavia in elkaar steekt .
Ik heb ze nu zo'n beetje 10 jaar zitten ,en echt nog steeds leer je wat bij.
Neem de tijd ,ga niet als een gek van alles aanschaffen ,want ook dit is voor een beginnende fokker funest ,ze stoppen je van alles in je maag ,waar jij dan straks mee blijf zitten ,en dit is geen roddel ,maar ook dit heb ik aan de lijven ondervonden.
De troep die ze kwijt willen is het eerste waar ze je me opzadelen.Kijk ,lees en verdiep je in de kenmerken van het ras ,ga niet gelijk van alles op elkaar zetten ,leer je dieren kennen ,geef ze de tijd ,dat je weet wat je hebt ,en tuurlijk kan je rustig eens een nestje nemen, want ook zo moet je kunnen bepalen wat goed is en niet ,en ook dat moet je weten !!
Haastige spoed is zelden goed !!!
De tijd is je grootste leermeester.
gr Es
Hoi Esther,
Helemaal mee eens!
Neem de tijd ,ga niet als een gek van alles aanschaffen ,want ook dit is voor een beginnende fokker funest ,ze stoppen je van alles in je maag ,waar jij dan straks mee blijf zitten ,en dit is geen roddel ,maar ook dit heb ik aan de lijven ondervonden. Esther zei:
Ook mij is dit in het begin overkomen. Ik had er veel tijd en geld in gestopt. Mijn man was steds druk om mij te ondersteunen in mijn hobby. Elke keer ging mijn hele gezin met me mee en toen er een fokker hier uit de buurt gezllig langs kwam en mij vertelde wat ik werkelijk in mijn stal had stond het huilen mij nader. Ik kon weer helemaal op nieuw beginnen. Esther verwoord het mooier dan mij, maar dit is wat ik wilde zeggen met verzamel zoveel mogelijk informatie.
Groetjes Monique
Chalet de Cobaye schreef:
>
> Hoi Jessica
>
> Vragen is altijd beter ,dan alles op je eigen houtje te doen.
> Er werd net al gezegt dat je door de jaren heen ervaring op
> doet ,en dat is zeker zo !!!
>
> Skinny's zijn idd niet het makkelijkste ras waar je gelijk
> mee begint,er is nog zoveel wat nog onbekent is over dit ras
> !! Soms kan het jaren duren voordat er bepaalde problemen de
> kop gaan op steken ,dit hoeft niet te gebeuren ,maar houd in
> je achter hoofd dat het wel kan,en vooral met de skinny's wat
> ik zelf een zeer kwetsbaar ras vind,is nog zoveel over te
> leren,dat kan en bestaat gewoon niet dat al binnen nog geen
> jaar ,iedereen die wetenschap heeft.Tuurlijk worden ze
> ingelicht over de skinny 's ,maar dat zijn wel de fokkers
> vanuit het buitenland bijv USA,wie weet zeker of dat wat hun
> vertellen ook de waarheid is ???Ze werden voor grof geld
> verkocht, dus handel !!! Het is allemaal een grote gok,en ik
> vind dat als je dan toch de skinny's wilt gaan fokken zorg
> dan ook dat je daar de tijd voor neemt ,want je heb meer aan
> tijd ,dan aan 40 nesten bijv !!!
>
> Vaak zie je fokkers die binnen 1 jaar al boven aan de top
> willen staan ,maar als puntje bij paaltje komt geen snars
> ervan begrijpen hoe de cavia in elkaar steekt .
> Ik heb ze nu zo'n beetje 10 jaar zitten ,en echt nog steeds
> leer je wat bij.
>
> Neem de tijd ,ga niet als een gek van alles aanschaffen ,want
> ook dit is voor een beginnende fokker funest ,ze stoppen je
> van alles in je maag ,waar jij dan straks mee blijf zitten
> ,en dit is geen roddel ,maar ook dit heb ik aan de lijven
> ondervonden.
>
> De troep die ze kwijt willen is het eerste waar ze je me
> opzadelen.Kijk ,lees en verdiep je in de kenmerken van het
> ras ,ga niet gelijk van alles op elkaar zetten ,leer je
> dieren kennen ,geef ze de tijd ,dat je weet wat je hebt ,en
> tuurlijk kan je rustig eens een nestje nemen, want ook zo
> moet je kunnen bepalen wat goed is en niet ,en ook dat moet
> je weten !!
>
> Haastige spoed is zelden goed !!!
>
> De tijd is je grootste leermeester.
>
> gr Es
Hoi Essie en wat vond je van mijn skinny,s afgelopen zondag.toen je bij mijn op visite was. al ben je geen liefhebber er van.
gr gonny
Hey Josette!
Jah…ik was hier ook even…!
Informatie inwinnen voor zover dat hier kan.
Ook omdat ik nu een skinnydragerkoppeltje heb ik gewoon van verschillende mensen ervaringen zou willen horen over het fokken van caafjes.
Was je nog in Ridderkerk geweest?
Ik uiteindelijk niet, was een beetje ziekjes.
Stuur je zo nog even een mailtje…
Groetjes Jessica!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?