Beginnend fokster niet benadeeld.

• Jessica Eikendal

Hallo allemaal,

Zonder dat ik jullie ken wordt er over mij geschreven (beginnend fokster Jessie's caviastal) dat ik door Dagmar benadeeld zou zijn.

Dit is echter niet het geval!

Ik vind het daarom ook erg vervelend dat dit gedacht wordt…ik had bij haar een skinnydragerkoppel gekocht.

Helaas was het zeugje ziek zodat zij die niet voor mij kon nemen naar Ijsselstein.

Inmiddels heb ik haar opgehaald en is er voor het koppeltje netjes betaald.

Ik hoop dat dit de discussie die hier over liep sust!

Verder hoop ik dat er foksters/fokkers zijn die mij tips kunnen/willen geven over het fokken van lunky's en skinny's.

Alle tips/weetjes zijn welkom.

Het welzijn van de dieren staat bij mij voorop en wil graag met deze dieren een lijn op gaan zetten! (natuurlijk verpaar ik lunky's met lunky's en skinny met skinny(drager)

Met vriendelijke groeten,

Jessica Eikendal….de beginnend fokster :oP waarover zonder dat ik wis geschreven is…haha.

• basjeeeee

moet je aandurven als beginnend fokker, met deze rassen fokken..

• joyce

Als Lilo over jouw schreef, hoe komt zij er dan bij dat jij benadeeld zou zijn door Dagmar?

Ik vraag me vaak af hoe roddels beginnen (vorig jaar ging er een roddel dat er op het werk 2 mensen voor de beveiligingscamera's waren gezien terwijl ze heftig seksistische dingen met elkaar aan het doen waren (om het even netjes te zeggen). Die mensen bleken uiteindelijk een relatie met elkaar te hebben, maar op het moment dat ze gefilmd zouden zijn, hadden ze alleen met elkaar staan praten, nog niet eens een kus, terwijl de roddels vele malen heftiger waren). Ook in dit geval heb ik me vaak afgevraagd hoe deze roddels de wereld in zijn gekomen.

Zo nu ook met Dagmar. Zoals ze zich op het prikbord manifesteert komt ze niet echt positief over. Echter is het een ander uiterste om dan weer roddels in de wereld te helpen over haar.

• Monique

Niet echt de makkelijkste rassen om mee te beginnen. Ik zou je adviseren eers over goed materiaal te beschikken voor je aan dit ras begint.

• Jessica Eikendal

Bedankt voor de tip! Kwa materiaal en huisvesting heb ik het (naar mijn bescheiden mening) aardig voor elkaar!

Groetjes Jessica.

• Jessica Eikendal

Haihai!

Je hebt helemaal gelijk hoor!

Door verkeerde interpretaties kunnen hele vervelende roddels de wereld in komen.

Bedankt voor je reactie.

Vriendelijke groet,

Jessica

• Monique

Het meeste leer je door ervaring.

Met materiaal bedoelde ik dat je veel weet over de rassen waar je mee fokt. Je hebt voor 2 zeer uiteenlopende rassen gezocht. Deze rassen zijn nog maar kort in Nederland en wat de Lunkarya betreft zit nog het één en ander in de achtergrond wat er nog uitgefokt moet worden.

• Jessica Eikendal

Okey…bedankt voor de toelichting!

Ik begrijp wat je bedoelt en het is waar dat je aldoende leert door ervaring.

Daarom probeer ik met veel caviafokkers in contact te komen en vragen te stellen.

Groeten Jessica

• Caviafarm Lilo

Joyce,

Ik schreef niet over Jessica en ik heb nergens gezegd dat die beginnend fokker benadeeld zou zijn door Dagmar. Ik vindt het alleen niet verstandig om dit ras te verkopen aan beginnende fokkers omdat er erg veel haken en ogen aan zitten.

Evelien

• Jessica Eikendal

Hai Evelien,

Ik ben dus Jessica en voelde me na aanleiding van berichtjes op het prikbord aangesproken omdat op die betreffende dag dus een skinnydragerbeer van Dagmar op had gehaald.

Fijn dat je even voor de duidelijkheid meldt dat het niet om mij ging.

Vriendelijke groet,

Jessica