In 't land van de cavia :-)

• Caviastal Baby Bear

ik heb zelden bange koppies gezien, ik was juist verbaasd de eerste keer dat de caafjes er zo gezellig bij zaten in al die drukte!

mijn idee was ook dat het zielig zou zijn maar dat was helemaal niet zo

• Monique

Tuurlijk moet ieder het voor zich weten…Geheel mee eens.

• Chalet de Cobaye

Ik mag graag op shows komen ,en ook zelf een geven ,zaterdag ben ik ook geweest ,en vond het erg gezellig.

Je kan altijd weer even bij kletsen,ik had zelf niet in geschreven maar vind het wel leuk om tezien.

Ik heb wel eens mee gemaakt dat er foto's zijn gemaakt (kreeg ik later op gestuurd) van mijn eigen beer die ook op de show zat ,en meneer lag prins heerlijk te slapen in z'n kooi ,lang uit lag hij daar en maakte zich nergens druk om.

De keurmeesters weten echt wel wat ze doen ,en zouden de dieren echt geen pijn doen of iets in die richting ,het zijn namelijk keurmeesters en het is hoofdzakelijk hun hobby !!! Moet de eerste nog tegen komen die de dieren pijn heeft gedaan !!!!

gr Es

• Cavia Opvang Betuwe

In het “echie” of digitaal is een wereld van verschil.Schijnbaar.

Tuurlijk zie ik ook wel eens van die blikken…. maar dan komen ze nou nooit even om zich voor te stellen :D en duiken weer weg in de anonimiteit.Tenzij ik ze dan herken.

• Chalet de Cobaye

Nee was in het echt ,ik had hem zelf ook al zien liggen slapen whahaha maar wist niet dat er foto's van hem gemaakt waren hihihi was wel heel leuk dat achteraf nog eens terug te zien.

Ach joh als vaak blikken kunnen doden ,zie je op de volgende show bijna niemand meer lopen hihihihi ( geintje )

Ik ben echt verrekte slecht in het onthouden van namen ,en tja ook soms gezichten ,als ze dan even wat gaan vertellen dan gaat langzaam het kwartje vallen hihihi zal de leeftijd zijn die parten gaat spelen whahahahahah,en dan is het alweer telaat om dodelijke blikken te geven of opeens niet meer vriendelijk te doen whahah nee dat ligt niet in mijn aard van het beestje.

Het is gewoon zo dat we allemaal de zelfde hobby hebben ,en tja de een ligt soms niet geheel met de ander op een lijn …jammer dan ,maar dat wil dan nog niet zeggen dat die persoon slecht is,ik zeg soms ook wel eens te snel iets ,en dan denk ik later verdorie Es ….had je klep dicht gehouden ,maar dan is het kwaat alweer geschiet.

maar tot slot van het liedje zijn we ook allemaal mens,en maken we met z'n alle ook wel eens fouten ,maar ook van die kan je weer leren ,en om dat elkaar contineu kwaat aan te kijken pfffffffff moet er niet aan denken.

Het leven is veelste kort geniet ervan ,en geniet van je beestjes !!!

gr Es

• Cavia farm Witches at work

Hoi Basje

Nee (nog) geen lekke banden ha ha~!~

Wel arrogante fokkers met vaak een erg hoog Tokkie gehalte valt me steeds op.

Geen gescheld of geruzie ook wel soms wat discussies.

Een ontspannen sfeer veelal, ik vermaak me meestal uitstekend op zo'n show.

Mij boeit de show niet zo heel veel, wel de mensen die ik mag ontmoeten.

gr. D#S

• jacquelinesbeestenspul

hoi jo

dan ben je toch ibj de verkeerde show geweest met de verkeerde dieren :)

mijn sohwdieren hebben totaal geen stress en liggen lekker in hun kooitje te wachten zoals het hoort,een showdier word getraint en juist veel gepakt door de fokker thuis om hem/haar te laten wennen aan de handne van de kerumeester

gooien heb ik nog nooit gezien alleen zie je welleens een keurmeester de cavia omdraaien om naar de buik te kijken en soms worden ze van een paar cm op de tafel gegooid om het zo te noemen zoals jij het denk ik bedoel dat is om te zien bij bv de lanhaar hoe de haren wapperen en bij bv de gladhaar hoe de beenstand is maar er word zeker niet echt gegooid hoor *D*D*D zie het al voor me en wij als fokkers maar vangen met netjes enzow *D*D*D*D

groetjes jacqueline

• Cavia farm Witches at work

Hoi Jo

Wat jammer nou voor je deze dip ervaring met shows~!~

Ik vind juist dat showfokkers erg voorzichtig doen met hun caafs eveneens de keurmeesters dus kan het niet met je eens zijn voor wat betreft ik tot op heden heb gezien.

Dat komt wel voor maar dan eerder met van die boerenbond caafs die ergens de winkel in gedropt worden.

Op shows niet vaak volgens mij.

gr. D#S

• Dagmar Smink

Nou moet ik wel zeggen dat ik schrok hoe een sheltie in de papilotten werd gezet. Hij zat niet stil genoeg waardoor ze erg hard aan zijn kont haren trok om hem te straffen of wat ze ook wilde.Toe gaf hij /zij een schreeuw en liet het toch maar toe, de papilotten Ik kan me voorstellen dat die papilotten ook echt goed ingezet moet worden want als mij staart niet fijn zit en aan een paar haren trekt wordt ik ook gek, dus ik snapte die caaf wel. Ik kan zelf ook geen papilotten inzetten, volgens mij is het best moeilijk.

Voorderest vind ik dat de dieren in die kooitjes er wel rustig bijzitten. Maar of het nu leuk is voor ze? Ik denk dat de hele tamme cavia's wel genieten van de aandacht.

• Caviastal Baby Bear

uh ja nu je het zegt was er ook een dame die haar caaf af en toe een tik gaf op het koppie omdat deze niet stil zat, we hebbend ara wel even vol verbazing naar staan kijken en iemand zei er wat van maar als blikken konden doden….