In 't land van de cavia :-)

• basjeeeee

Hahaha, ging het er hier laatst nog over waarom ik niet wou fokken, lees ik nu alles nog eens door en weet het weer precies.

Wat is het toch een wereldje die caviafok.. :) Ze komen nog net niet à la Tokkies je huis in de fik steken omdat je ook fokt en/of ze iets niet zint..

Wat ik echter niet snap als ik alles via hier zo aankijk/luister/zie, is dat de shows goed verlopen..? Blijft de helft daar dan weg? Of wordt er backstage wat afgevochten? Houden de meegebrachte kinderen of dieren de fokkers dan (onbewust) in bedwang? Worden er geen banden lek gestoken?

Of breng ik mensen nu op ideeën?

Nee, mijn wereldje zou het niet zijn, zo vanaf de zijlijn anoniem meekijken/luisteren/doen is een dagelijkse comedy opzich, maar verder..?

• basjeeeee

Moet de beheerder wel even nalaten dat ik het goed vind dat zij topics op slot doet. Hiermee gaat de discussie alleen verder in een andere topic en blijft het overzichtelijk :)

• Cavia Opvang Betuwe

En dan ga jij weer zo'n (wakker het vuurtje maar weer aan) topic zitten open Bas…

• shirleyk

Basjeeee, helemaal mee eens……begint een beetje op de Gouden Kooi te lijken :-)

Ik vind het wel ontzettend jammer dat het zo moet, ben zelf ook geen fokker, maar iedereen doet het toch op zijn eigen manier lijkt me.

Ik zou het leuker vinden om tips te lezen hier, hoe je het leven van je caafje beter kunt maken…..

• Saskia

Op shows lopen er geen mensen met Anonieme Namen op hun gezicht geplakt die vuurtjes aansteken ;)

Natuurlijk zie je op shows wel eens dat er arrogante of nijdige blikken tussen mensen worden geworpen, maar voor mij geldt dat ik het op shows gewoon gezellig heb met de mensen die ik ken, en ik neem aan dat dat voor de andere fokkers ook geldt. Zo'n dag kost veel energie, en de meesten willen die dan toch besteden aan leuke dingen en niet aan ruzie maken.

Dat doen we op Prikbord wel weer :P:P:D

• Monique

Je hebt gelijk Saskia….

Ik ben afgelopen za. geweest en het was een gezellig uitje.

Zo hoort het ook te zijn. Het leuke is er ook van dat je ook van elkaar leert.

Alleen ..dat heb ik dan weer :D:D:D stond ik bij een kooi naar caafjes te kijken en kreeg een lading van een onbekende over me heen omdat ze niet van fokken hield. Ze dacht waarschijnlijk dat het mijn dieren waren :) Ik had geen dieren bij me :D Ik stelde een paar simpele vragen aan haar waar ze eigelijk geen antwoordt op had en toen liep ze weg :D

• Caviastal Baby Bear

Uh Basje, dan ben je hier ook niet op de juiste plek….

kijk eens op andere forums en clubs het is juist wel een hele gezellige boel, maar het prikbord staat bekend om haar rellen onderling…maar dat is eigenlijk maar een heel klein ploegje hierzo..

• Caviastal Baby Bear

Hey Monique, dan vraag ik me toch af wat zo`n type dan op een show doet hihihihih

• Monique

Haha, nou dat antwoordt had ze zelf al gegeven…ze had niet zo eigenweis moeten zijn en naar haar man moeten luisteren :D:D:D

• jo

Ieder moet voor zich weten. Ik ben ook één keer naar een show geweest om te kijken en ook ik vond wat ik daar zag niet aangenaam. Het maakt mij niet zoveel uit hoe mooi een cavia is, als het diertje maar lief is en een goeie verzorging krijgt. De keurmeester “gooit”zowat met de cavia en dat hoeft voor mij niet, en dan al die bange koppies in die kooien, nee voor mij was één keer genoeg.