beste dwangvoer?

• Jipke frl

Wat is nu het beste om je caafs mee te dwangvoeren?

Zelf deed ik wat biks in een schaaltje, vit. C tabletje er extra in, en van dat groene poeder van de da er bij in en soms bambix. Hier heet of kokend water op, laten weken. En afkoelen.

Dit zo maken dat je het met een spuitje kon opzuigen en de caaf kon voeren.

Iemand beter of beter vullend alternatief?

Is niet voor nu maar voor het geval ik hier weer eens mee te maken kan krijgen.

BVD.

• Cavia farm Witches at work

Hoi Jipke

Dwangvoeren???

Ben ik geen voorstander van, hooguit als een cavia bv een operatie gehad heeft en tijdelijk verzwakt is of een soort gelijke situatie.

Te kleine caafs bij de geboorte zou ik nooit gaan dwangvoeren daarmee kweek je juist gebrekkige en zwakkke jongen en gezien het feit er genoeg cavia's zijn vind ik het jammer om met dit soort caafs aan te modderen.

gr. D#S

• Saskia

Het beste dwangvoer is Critical Care, of Science Selective. Bij de laatste wel zelf vitamine C toevoegen. Ook kan het waardevol zijn om duivensuiker en protexin door het dwangvoer te mengen.

• Petra de beerse caafjes

Voor een volwassen cavia kun je heel goed Recovery voor knaagdieren gebruiken, het is er speciaal voor ontwikkeld.

Het fijne is ook dat de cavia's het niet vies vinden, en als je er snel bij bent, komen ze er vaak wel door. Het is alleen verkrijgbaar bij de dierenarts, en best duur, maar wel heel goed!