NRW Bundesshau 2007

• Truus

Hoi fam Swaap.

Peter heeft ook dieren ingeschreven en zover ik weet Bertus zeker, Jan misschien ook ???

Maar wij zijn geen gasten daar, wij zijn ook lid van de MFD. Ik hoop dat het voor jullie ook een hele leuke show is. We zien elkaar vast en zeker.

Gr Truus

• Truus

Hoi Monique

Meerschweinchenfreunde Deutschland. Via buitenlandse sites hier op cavia.statpagina kun je op de site komen.

In Duitsland zijn alle dierengroepen appart. Je hebt daar een Kaninchenverband en Tauben en Geflügelverband. De MFD is er voor de cavia's.

We hebben meer dan 1100 leden waarvan het overgrote deel gewoon liefhebbers zijn die enkele cavia's hebben. Sinds de laaste 10 jaar is daar de rassenfok egenlijk pas serieuz geworden. De cavia in Duitsland was in het verleden eigenlijk het huisdier bij uitstek. Nu heb je verschillende TT van de MFD. De grote bondstentoonstelling is elk jaar met Pinksteren in Frankfurt. Als je kijkt dat er 3 jaar geleden omg 10 TT waren en er nu 22 dan is daar een echte stijgende lijn in.

Er zijn meerdere verenigingen in Duitsland die zich met de cavia's bezig houden. De MFD is diegene die door de Europese Entente erkend wordt. Daar zit ook een vertegenwoordiging van de MFD.

Gr Truus

• Truus

Hoi esther.

Dit jaar zullen ze wel niet van de partij zijn. Plaatsgebrek… er zijn zoveel dieren ingeschreven.

Die andere TT is ergens in de buurt van Leipzig. Is ook niet van de MFD. Dat is ruim 600 km enkele reis van bij ons uit. Ik denk dat Elsdorf dan toch wel een heel stuk dichterbij huis is. Dan te bedenken dat het 1 week voor de KleindierenExpo is en in Duitsland kan het echt winter zijn in die tijd. Sneeuwkettingen moet je dan wel al hebben. Ook met de normale banden op de Nederlandse auto's is het daar dan niet zo veilig. Ik weet als wij bestuurvergadering in Frankfurt hebben dat wij gezien de weersomstandigheden altijd samen rijden met Thorsten. Die heeft Winterreifen :-)

Gr Truus

• Truus

:-)

Dank je wel Renate.

Gr Truus

• basjeeeee

Wat moet ik me daar nou bij voorstellen :D ? Gaan de caafs voortaan mee in een caravan Esther ;) ?

• renate

graag gedaan truus!!

• Monique

Hallo Truus,

Groetjes Monique