Hier wat info over de baldwin. Ik wil kleinschalig beginnen want zodra blijkt dat het dier niet gezond is wil ik de fok tegenhouden.
Wat de meeste mensen alleen horen is dat de baldwin de thymusklier mist. Waarschijnlijk is dit een roddel. Volgens de ervaren fokkers is er niks mis met de gezondheis en worden ze al jaren succesvol gefokt. Er is nergens bewijs dat het dier hem echt mist maar er is ook geen bewijs dat hij hem wel heeft. Zodra blijkt dat hij de klier wel mist moet er iets zijn wat de functie heeft overgenomen. Het is namelijk wel bewezen dat jonge dieren zonder thymusklier het niet overleven. Bij oudere dieren verdwijnt de klier naarmate de leeftijd en zijn er geen problemen.
Ik ga proberen er achter te komen of:
-ze een thymusklier hebben of niet? Dit kan alleen bij een jong dier gechekt worden want bij oudere verdwijnt de klier.
- Als de thymus klier er niet is wil ik laten uitzoeken wat die functie heeft overgenomen.
Zoiezo zal de huis en het bloed nagekeken worden op een aantal dingen (wat precies heb ik nog niet gehoord van de da)
Ik hoop dat ik zo wat onduidelijkheid uit de wereld help want iemand die schreeuwt dat ze hem missen kan het niet bewijzen.
Zodra ik meer weet laat ik het weten.