doodgeboren jongen

• Gerda_H

Samira heeft 3 doodgeboren jongen gekregen. Gistermorgen,toen ik wou controleren of ik nog leven voelde,had ze al bloed. Ik voelde toen geen leven. Ik heb haar toen bij andere zeugjes ingedaan die ook net waren bevallen,en de hele dag ben ik wezen kijken. Pas tegen 7 uur zag ik een dood jong liggen,het was nog niet helemaal volgroeid en niet behaard. Nu drinken ook de andere kleintjes bij haar. Heeft Samira nu extra kans op baarmoederontsteking? Ik geef de jonge moeders wel al een klein beetje druivesuiker in het water en extra vit.c en groente.

Groetjes Gerda

• Monique

Of ze extra kans op een baarmoeder ontsteking hebt weet ik niet, maar je kan dit gebruiken: 5 druppels omdat het een klein diertje is met een beetje water Utero-Vetsem. Ik doe het een paar dagen 2x per dag na de bevalling.

Utero Vetsem : bij aandoeningen van de baarmoeder

Sterkte!

Extra vit. om aan te sterken is altijd goed. Druivensuiker zal ik alleen geven als je vind dat ze het nodig heeft om aan te sterken, het blijft slecht voor de tanden.

Groetjes Monique

• Natanya

Goh wat jammer.

Dit weet ik niet, ik zou gewoon bellen met de dierenarts en vragen wat hij hierover weet.

Groet Natanya.

• Gerda_H

Ik had vergeten erbij te zetten,dat ik ook gisteravond nog had gekeken,en toen kwam er niks. Vanmorgen lagen er nog twee dood in het hok.

Groetjes Gerda

• Natanya

En hoe oogt Samira? is ze nog kwiek en monter?

• Natanya

Omdat je baby-caafjes nog niet volgroeid zijn neem ik aan dat het om een vroeggeboorte gaat…ik heb even op internet rond gezocht…er is al bij een ander forum geweest dat iemand ook een soortgelijke vraag stelde in een topic…

http://mike.messageboard.nl/6300/viewtopic.php?p=8352

Bij twijfel zou ik zeggen…naar de Da.

Groet Natanya

• Natanya

nog een stuk info.

http://degooisekelder.nl/fok_en_complicaties.htm

Groet Natanya

• Truus

Hoi Hoi

Meestal is er een van de jonkies al afgestorven in de buik voordat de miskraam plaats vindt. Daardoor is de kans dat de moeder een ontsteking of vergiftiging krijgt groot. Je kunt dit meestal al zien doordat ze haar achterhand niet corect gebruikt. Deze steeds slappen en uiteindelijk verlamd. De praktijk wijst uit dat dit een hopeloze zaak is.

Jammer dat ik je geen positeiver beeld kan schetsen.

Gr truus

• Gerda_H

Ze oogt normaal,net als mijn andere zeugjes een dag na de bevalling.Zij accepteert het ook als de andere kleintjes bij haar drinken.

Groetjes Gerda

• Saskia

Het feit dat zij wel andere baby's bij haar laat drinken is een heel goed teken. Tijdens het geven van moedermelk komt er een stofje vrij dat de baarmoeder reinigt en de kans op infecties daarmee verkleind. Desondanks zou ik het zekere voor het onzekere nemen en even langs de dierenarts gaan.