2 cavia's bij elkaar

• Marcel

Hallo, ik ben nieuw hier.

Voor ik mijn vraag stel, eerst even een overzicht:

Ik had 2 cavia's in een groot hok (2 hokken aan elkaar met een loopbruggetje ertussen). En toen kwam mijn zus aanzetten met 2 cavia's. Ze wilde ze niet meer. Die 2 kregen uiteraard hun eigen hok.

Een paar weken geleden is echter van elk stelletje een cavia doodgegaan. Ik heb geen idee waarom. ‘s morgens waren ze nog gezond en ’s avonds waren ze dood.

But anyway, nu zaten dus beide cavia's alleen in hun hok en dat vond ik wat zielig. Dus heb ik die 2 cavia's bij elkaar gedaan. Nu is echter 1 van hun extreem dominant; Hij eet al het eten op en hij mag ook niet dichtbij komen.

Dus wat is nou het beste? Bij elkaar houden of allebei apart in hun eentje? Ze zijn pas 2 jaar oud en de rest van hun leven alleen is ook weer zo zielig.

• isabel

Zolang de ondergeschikte zich schikt in zijn positie, is er niet veel aan de hand denk ik. Als je de indruk hebt dat ze het over het algemeen naar de zin hebben is het oké. Gun ze wel een paar weken om aan elkaar te wennen.

Als er één geen kans krijgt te eten, kun je twee voerbakjes neerzetten, en het groen verspreid in het hok leggen

• Cavia Villa

Zijn het zeugjes of beertjes?

• Marcel

Beertjes

• Cavia Villa

Het koppelen van wat oudere beertjes kan moeilijker gaan en heeft misschien wat meer tijd nodig……… Heb je ze aan elkaar laten wennen op neutraal terrein?

Schoon hok zonder geurtjes. En genoeg te eten, afleiding, wil ook nog wel eens helpen.

• Marcel

Ik heb ze toch maar uit elkaar gehaald. Het is wel zielig zo alleen maar ik dacht; de 1 wordt onderdrukt en de ander is ge-iriteerd door de andere.

Ze staan wel in dezelfde kamer dus ze horen elkaar wel.