hoi allemaal
hier even een update over de keizersnee
moeder doet het prima en eet al een beetje zelf maar nu het volgende :
kindjes waren na de geboorte erg kortademig en slap warmtelamp erop gedaan en toen werden ze iets actiever maar na 4 uur is de eerse uk overleden en de rest heeft het ook niet overleefd de dierenarts was er heel druk mee maar de ukken overleden achter elkaar
waarschijnlijk heeft moeder de ukken niet kunnen voldragen en waren ze gewoon te vroeg geboren.ik krijg alles zo thuis gebracht ook de dode jongen
ik hoorde al van truus le blanc dat je een te vroeg geboren jong kan herkennen maar hebben jullie ervaring hoe je kan zien of een uk te vroeg geboren is ???
ik ga ze bij thuiskomst gelijk wegen en nakijken maar als jullie tips hebben graag zo kan mijn dierenarts in de toekomst anders handelen en hoeft ze neit zoveel moeite te doen als ze weet hoe je kan zien dat een uk nog niet geboorterijp is
ze is volwaardig dierenarts maar heeft nog nooit een levende caviajong gehaald die is blijven leven na de keizersnee dus haar vraag is hierboven ook
hoe kan je aan een babycavia zien dat hij/zij nog niet levensvatbaar is ??
ik heb al enkele tips gekregen maar alles is welkom ook voor mijn lieve dierenartsvriendin die me erg veel helpt met dit soort nare ervaringen in de fok en zij zegt ook als ik jou kan helpen kan ik ook andere mensen met hun caafjes helpen
ze heeft al een keer een zeug van mij gered die hier gesterriliseerd rondhobbelt dus heb ik voor deze dame ook goede hoop
bedankt iedereen die mij gemaild en te woord hebben gestaan vandaag en hier ook iedereen bedankt die op mijn topic hieronder heeft gereageerd
groetjes jacqueline