Kruiden deel.....

• Cavia Opvang Betuwe

Oei ,van de brandnetel weet ik het eerlijk gezegd niet.Ik koop dan meestal gewoon dat brandnetelhooi.Ik geef ze nooit kruiden los, alleen het kruidenhooi. Wél loop ik altijd fanatiek paardebloemen plus bladeren te plukken.

• Susan

Mogen ze de bloemen wel dan? De berichten die ik daarover vind zijn nogal tegenstrijdig. De éne site zegt van wel en de andere site zegt van niet.

• Cavia Opvang Betuwe

En jij reageert altijd wéér op dit soort dingen he!! :D

Doe je ogen eens dicht en probeer je eens jumpstyle voor cavia's in te beelden ,want dat was wat meteen wat me door het hoofd schoot toen ik jouw hakkende reactie las :D

M.Ô.H. voor kaafs !!!

• jacquelinesbeestenspul

hoi susan

cavia mogen de gehele paardebloem hebben en het werkt goed als natuurlijke antibioticum maar niet teveel geven in 1 keer ze kunnen aan de diaree raken van paardelboem omdat het ook zuiverend werkt

ik geef altijd een handje vol die er met smaak ingaat :)

brandnetel is erg goed voor je caafje het zuiverd het bloed en helpt de weerstand te verbeteren

je kan op mijn site kijken bij kruidenverkoop en info voor ale informatie over kruiden en caafjes

groetjes jacqueline

www.jacquelinesbeestenspul.mijnhomepage.nl

• Susan

Dank je.

Ik heb gekeken en kan er echt wat mee.

Ze hebben het hier ook al eens gehad en het was errug lekker. En als het kan helpen blaasontsteking te voorkomen……

Dus ik ga wat vaker plukken. paardenbloemen en weegbree en wat vaker kruidenhooi halen. Dat is er trouwens ook met paardenbloem geloof ik.

• Cavia Opvang Betuwe

Ja,klopt ,die is erook met paardenbloemen :-)

• lies

ik zie in het lijstje staan dat cavias geen mais mogen weet iemand waaarom

omdat ik wel vaker hoor dat men het aan de beestjes geven

• isabel

Alles wat de mens onwenselijk vindt in zijn tuin, of op zijn land, wordt onkruid genoemd. Aardappelplanten op een graanakker zijn ook onkruid. Dat betekent niet dat alles wat onkruid genoemd wordt ook giftig oid is.

Onkruid is “gewoon” een kruid, alleen ongewenst. Neemt niet weg dat sommige (on)kruiden wel schadelijk kunnen zijn natuurlijk….