zwangere zeug krijgt op dit moment een keizersnee

• jacquelinesbeestenspul

hoi allemaal

vanmorgen ging ik eerder in de schuur kijken dan normaal omdat ik een paar hoogzwangere dames heb en ergbenieuwd was of er al iets geboren was.

ik til de dames altijd even op om de jongen te bevoelen (leven) en zie dat er 1 zeugje celina's beautiful girl bloed heeft verloren en nog geen volledige ontsluiting heeft.mijn vriendin de DA gebeld en op dit moment ligt ze op de OK voor een keizersnee.

nu maar hopen dat alles goed komt en moeder en eventueel de jongen het overleven.moeder was nog vrolijk en at gewoon andijvie maar haar bloedverlies was wel veel en slijmerig dus we wachten af op het verlossende telefoontje :( erg spannend allemaal

ik hou jullie op de hoogte

groetjes een bezorgde jacqueline en celina

• Susan

Ik duim heel hard

Sterkte met afwachten!

• natanyasta

Goh! Heel veel sterkte voor dit caafje en jou Jacq….

Groetjes Natanya

• jacquelinesbeestenspul

hoi allemaal

ik heb net het verlossende telefoontje gehad :)

moeder leeft nog is aan het bijkomen en ze heeft een 4 ling in de buik gehad waarvan 1 jong aan het ontbinden was :( de laatste in de baarmoeder.

er is geboren 1 coronet zwart bont

1 coronet rood bont (lijkt op opa dropje)

1 sheltie rood bont

de geslachten en gewichten weet ik nog niet maar die komen vast vandaag nog online :)

de jongen waren een beetje sloom en hebben al een infuusje gehad met vocht en dat ging goed.

ik ga nu duimen dat alles het overleeft en moeder goed wakker word en ik heb al gezegd dat ik moeder in deze belangrijker vind dan de ukken omdat ik niet zeker weet of de jongen uberhaupt al levensvatbaar waren omdat je geen dekking hebt gezien en ze lang bij de beer heeft gezeten.gelukkig doet het hele nest het nestjes dus we wachten af

groetjes jacqueline

• Saskia

Het is al heel wat dat ze er doorheen gekomen is. Succes met de moeder in de eerste plaats, en hopelijk gaan de ukjes het ook redden….

• natanya

Succes…en ik hoop dat ze er snel bovenop komen

• Monique

Wat fijn dat je eerder in je stal was vanmorgen zodat je direct kon handelen.

Hopelijk blijft alles goed gaan….Sterkte!!!

Monique

• Cavia farm Witches at work

Hoi Jacq

He he hopelijk komt het goed~!~

Je hebt weer eens een apart geval zeg, als de zeug zelf niet eens door had hoe ernstig het was en lekker rond liep en goed in conditie was verwacht ik een grote kans van slagen.

gr D#S

• Antoinet

Hoi

de zeug zal zeker heel sterk geweest zijn…

heb het bij mij ook mee gemaakt,zeugje wat ong. 3 weken dood jong bij zich gedragen heeft.

ze had bloed verlies,kreeg wel gewoon ontsluiting,maar het jong is geboren na 2 keer wee-opwekker.

Wat er uit kwam… wil je niet weten !

een jong wat in verre staat van ontbinding was ! Je herkende alleen nog de kop wat er achter aan hing was flubber !

Moeder heeft alles doorstaan en hobbelt vrolijk rond.

In principe had de moeder dood moeten gaan met zo'n rottingsproces in zich.

Ze is nu knuffel en mag in de meidengroep verder oud worden.

Gr. Antoinet