cavia wordt kaal.

• Gerda_H

Vorige week had ik hier al een topic geplaatst van Gizmo,met een bijtwond op zijn rug en kapotte lip. Ik heb hem toen naar binnen gehaald en in een binnenkooi geplaatst,om de wond goed in de gaten te houden. Dit geneest nu heel goed. Ook de lip. Hij kan nu weer hooi uit de hooibal krijgen,maar hij wordt nu heel kaal. Ook heeft hij zichzelf op de rug gebeten. Weet iemand hoe dit komt? Kan dit komen doordat hij van buiten naar binnen is gehaald? En wat kan ik hieraan doen?

Groetjes Gerda

• Monique

Hoi Gerda,

Ik weet niet wat jou caafje hebt, maar ik heb ook een baby caafje gehad die ineens heel erg afgevallen was en donzig kaal werd. Op een gegeven moment kwam hij weer op krachten en heeft hij een super mooie vacht terug gekregen. Ik denk maar weet het niet zeker dat het te maken kan hebben doordat hij veel energie heeft moeten steken in het beter worden en daardoor zijn haar nu verliest.

Wat het bijten weet ik niet…..Heb je de kachel aan?….Dit geeft een andere warmte dan buiten.

Ik hoop dat er iemand meer weet….heel veel sterkte!

Monique

• Gerda_H

Monique, hij was niet afgevallen,maar had en wond aan zijn zij. Nu ook op zijn rug,doordat hijzichzelf beet. Ik heb hier wel de verwarming aan,en van de week ook de houtkachel even aangehad.

Groetjes Gerda

• renate

Hallo Gerda,

Het kan ook dat hij schimmel heeft. Cavia's die gewond zijn geraakt bij een gevecht kunnen schimmel krijgen omdat ze een open wond hebben.

De stress van het gevecht kan ook een oorzaak van het kaal worden zijn.

Groetjes renate

• Monique

Hoi Gerda,

Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Wat ik er mee bedoelde is dat zijn conditie was afgenomen en dat vergeleek ik met de jouwe.

Door minder werstand en een open wond kan het ook zijn wat Renate zegt. Door de warmte kan het ook zo zijn dat de schimmel zich sneller is gaan ontwikkelen.

Je kan voor de zekerheid uitwendig beginnen te behandelen. Smeer op het wondje een beetje uierzalf.

Groetjes Monique

• Cavia farm Witches at work

Hoi hoi

Als de huid verder puntgaaf, niet droog, schilferig is ect maar gewoon kale huid is het zker geen schurft, schimmel ed. De temperatuur is nu nog niet zo schokkend verschil van binnen en buiten (erg zacht weer) bovendien heb ik het hier ook nog nooit meegemaakt dat de door omgevings wisseling kaal werden.

Als het maar geen Skinny is/wordt ha ha~!~

Sorry ff melig! Maar dat zit er wel aan te komen in de toekomst.

Echter nu bij jou nee moeilijk moeilijk is het een Ch Teddy? Die wisselen wel eens van vacht weet ik.

gr. D#S

• Monique

Hoi Inka,

Ja, CH's wisselen wel van vacht, maar niet zo extreem. Ze bijten dan ook niet op de huid.

Groetjes Monique

• basjeeeee

De nieuwste baldwin caaf ;)

• Cavia farm Witches at work

Hoi Basje

Inderdaad ja!

Daar zul je het gesodemieter al hebben, de 1e ongeplande kale cavia's kondigen zich aan.

Ach ja ze doen maar lekker zou ik zeggen, hopelijk groeid het bij die van Gerda snel een keer aan.

gr D#S

• Monique

Hoe gaat het nu met je cavia Gerda?

Groetjes Monique