Één van mijn cavia's is ziek, blaasontsteking. Afijn, hier heb ik al eerder een topic over geopend. Ik ben nu al twee weken met ab bezig.(sulfatrim drops) en dat leek te helpen. Ze knapt ook wel op, maar net als ik denk dat ze de goede kant op gaat, is ze een dag later weer hartstikke nat.
In overleg met de dierenarts donderdag de ab wat verhoogd, van 0,5 ml per keer naar 0,6 ml per keer en dat twee keer daags.
En ik heb voor maandag een afspraak voor een foto. Wel heb ik voor mezelf al het besluit genomen (en dat was zeker niet makkelijk) dat als er idd een blaassteen te zien is, ik haar in laat slapen. Maar als er niets te zien is? en dan? Hoelang moet ik nog aanmodderen? Ik heb het gevoel dat dit een gebed zonder end gaat worden.
Zeker gezien een eerdere ervaring: cavia had ook blaasontsteking leek, geen stenen en alles op alles gezet om haar beter te laten worden. Heel wat ab later en een hele hoge rekening, heb ik besloten om haar in te laten slapen, omdat niets leek te helpen en ze incontinent werd (leek). Ik heb het gevoel dat dit net zo'n verhaal gaat worden.
Ik weet zeker dat ik haar niet wil laten lijden en ik vind echt dat als je een dier hebt er goed voor moet zorgen. Doe ik ook mijn uiterste best voor en ze zien er supergoed uit!
Het moeilijke is dat mijn caaf nu over het algemeen heel vrolijk uitziet, ze eet supergoed, drinkt niet meer dan normaal enz enz. En toch is ze nat en heb ik niet het idee dat plassen normaal gaat, maar meer met persen en er komen dan ook keuteltjes.
Waar ligt de grens? Gevoelsmatig wil ik er alles aan doen om er voor te zorgen dat ze beter wordt, maar verstandelijk weet ik dat de kans niet heel groot is, en financieel speelt in dit geval ook wel een rol moet ik bekennen met schaamrood op mijn kaken. Ik leef ook maar op bijstandsniveau. Ik vraag me af of een foto laten maken wel zin heeft, of ik haar niet net zo goed meteen in moet laten slapen. Wil ik haar dit wel aandoen, nog langer?
Gevoel en verstand liggen nogal met elkaar overhoop. Ik weet het niet meer:'(
en kom alsjeblieft niet aan met dat je geen dieren moet nemen als je er geen geld voor overhebt, want dat heb ik wel.