thorobed/vlas opeten

• Marjolein

We zijn op zoek naar een nieuwe bodembedekking, we zijn uitgkomen bij thorobed/vlas of aubiose/hennep. Op meerdere sites heb ik gelezen dat er cavia's dood zijn gegaan na het eten van aubiose/hennep dus dat is voor ons eigenlijk afgevallen. Nu vraag ik me af wat of het kwaad kan als de cavia's van thorobed/vlas gaan eten.

• Cavia Opvang 't Kuufke

Wij gebruiken al zo'n 4 jaar dit produkt in onze opvang en we hebben het nog niet meegemaakt dat een cavia dit opeet of er zelfs aan overlijdt.

• Marjolein

Onze cavia eet ook zaagsel uit zijn hok. We zijn dus bang dat hij het bij vlas ook doet. Ik weet niet of dat kwaad kan en of het in zijn buik gaat uitzetten net als aubiose/hennep.

• Cavia Opvang 't Kuufke

Volgens mij moet hij dan wel heel veel vlas/aubiose eten hoor… ;-)

• Marjolein

Onze cavia wordt iedere keer benauwd in zijn hok. We denken toch echt dat het door het zaagsel komt ook al zeven we het voordat het in het hok gaat. Maar als Mickey zich niet lekker voelt doordat hij benauwd is gaat hij echt zaagsel eten. We doen er een dikke laag hooi overheen maar daar graaft hij net zolang in tot hij bij het zaagsel is. Volgens mij eet hij er dan ook redelijk wat van. Vandaar dat we geen Aubiose willen. Maar we weten niet wat er gebeurt als hij vlas eet.