Ik hoop het maar…
Ieder satijntje, ook als het voor de knuf verkocht wordt, maakt wél uit! Ik heb nog nooit een fokker meegemaakt die hard op hard heeft bewezen satijn vrije lijnen te hebben. Ik zou blij zijn met de eerste die hiermee kwam. Ik geloof ik ben nog altijd aan het wachten op meer foto's van ene Peter Don… hoor je ook nooit meer iets van helaas.
Afijn, ik hoop dat jouw satijn OD vrij blijft. Dat hoop ik echt! Maar het blijft toch een risico groep dat kan niemand ontkennen.
En ik ben niet uit op een discussie, helemaal niet, maar hoe makkelijk mensen weer over satijn doen tegenwoordig.. nee daar leg ik me dus niet bij neer. Pertinent niet. Ik vind het heel erg makkelijk om gewoon maar te zeggen dat mensen toch maar gewoon doorgaan met fokken, dat is voor mij niet een reden om de boel maar de boel te laten. Zolang nog niet feitelijk bewezen is dat er satijnvrije lijnen zijn, blijft de satijncavia een risicogroep. Zelfs als het wel bewezen zou gaan worden in de toekomst, dan nog zullen satijntjes nog jaren een risicogroep blijven.
Nogmaals, ik hoop echt dat Dagmar zo zeker van haar zaak kan blijven als dat ze nu is, maar ik hoop ook dat ze er eerlijk voor uit gaat komen als haar dier uiteindelijk wél OD blijkt te ontwikkelen.
Verder zal ik maar mijn lieftallige muiltje dichthouden voordat er een dikke rel komt gheghe..