egaal satijn knuffel

• Dagmar Smink

Hoi hoi,

Ik wil graag een knuffel satijn zeugje of beertje. In egale kleuren. Weet iemand een goede satijn fokker die egale dieren heeft liefst slate blue of lilac? Het is niet voor de fok dus mag ook vouwoortjes hebben ofzo.

Groetjes

• jacquelinesbeestenspul

hoi dagmar

ik weet wel een fokker :)

zij heeft op dit moment een zwart bont sheltie beer satijn te koop erg mooi beertje en ze heeft ws nog wel een knuffeltje over kan haar wel voor je bellen

groetjes jacqueline

• esther

http://members.home.nl/dazzledis2/

Als ik wat zou zoeken…..keek ik hier als eerste.

sucses.

gr esther

• esther

http://members.home.nl/dazzledis2/

• Dagmar Smink

Hoi hoi,

Dazzledis heeft zeker mooie dieren maar geen egaal satijntje.

Groetjes

• Judith

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar waarom wil je een satijncavia?

• jacquelinesbeestenspul

heey juudje

volgens mij staat dat in haar topic ze wil een knuffelsatijntje die ook vouworen mag habben hahaha dus niet voor de fok en ik kan haar begrijpen want ik denk dat ze ze erg mooi vind :) ik vind een rode of driekleur satijn nog steeds erg mooi om te zien :)

groetjes jacqueline

• Judith

Ik had gelezen dat ze ze als knuffel wilde, zo bedoelde ik mijn vraag ook niet.

Niet om die hele satijn-discussie weer op te rakelen, maar ik vroeg mij af waarom ze nu juist een satijntje wilde en of ze wel precies weet wat er achter dit ras steekt. Of je nu een dier koopt bij een fokker om mee te gaan fokken of voor de knuf maakt dan ook niet meer uit, want je koopt het dier toch en zo hou je de fok op die manier toch in stand.

• jacquelinesbeestenspul

hoi juudje

tja zo kan je uren doorgaan en inderdaad weer een nieuwe rel beginnen,ik denk dat je het toch nooit kan uitroeien want er zijn eel veel mensen en fokkers die satijn mooi vinden en net zoals je zelf al zegt als het een knuffeltje is maakt het toch niet uit :)

ik wil liever ook geen vouworen in mijn lijnen en die worden ook geboren uitroeien kan ik het niet maar ik kan er wel voor zorgen dat ze als knuffels verkocht worden zodat ik weet dat er niet mee verder gefokt word en ja ik verkoop moeder ook en als ik weet dat het aan vader ligt vaderlijn eruit en ik denk dat het net als met satijntjes is als je probeerd de dieren als knuffel te verkopen is er in mijn ogen niks aan de hand want tja od is al zo vaak besproken en daar zijn de meningen over verdeeld en juudje je kan mensen er niet van weerhouden om satijntjes te kopen doen ze toch wel nou dan liever als knuffel ipv ermee te fokken toch ?

ik zou zeggen probeer een goede fokker te zoeken die weet wat ze doet en ik denk dat dagmar wel weet wat OD is :)

groetjes jacqueline

• Dagmar Smink

Bij caviastal de klavertjes heb ik de perfecte mooie satijn beer kunnen over nemen.

Mijn favorite kleur is tan en hij is tan satijn! Helemaal perfect!

En ja ik weet wat het verhaal achter satijn is. Ik ben niet tegen satijn mits het met goede controle gaat. Ik heb al meerdere stallen gezien met oude satijn dieren die niks mankeren. Er zal vast en zeker een satijnlijn zijn met problemen maar omdat je met sd X satijn moet werken worden er veel nieuwe bloedlijnen in gezet waardoor het satijn ras veel sterker is.

Groetjes