Rex eet van Sheltie

• Chrizzie

Nadat mijn oude cavia Omega in juli overleden is, heb ik een kleine caaf erbij gehaald als gezelschap voor mijn overgebleven Sheltie Lowiena. (Die was eenzaam.) Ze zitten nu ongeveer twee maanden bij elkaar. Nu zag ik gisteren mijn nieuwe cavia(atje) Rex (een -ja inderdaad- Rex) aan het haar van Lowiena knagen. Ik vroeg me af: is dit schadelijk en is er wat aan te doen? Lowiena liet het toe, terwijl ik soms ook zie dat ze naar elkaar ‘happen’ als ze last van elkaar hebben. Van de week was Rex bijvoorbeeld ook op Lowiena aan het rijden en dan wordt Lowiena wel pissig en bijt ze van zich af. Gelukkig niet al te hard. (In het begin wel, toen was ze erg fel, nu gaat het er wat lieflijker aan toe.) Ik schrok wel toen ik Rex zag rijden en heb meteen gecontroleerd of ik echt wel met een vrouwtje van doen had. (Wist ik al, maar toch…) Weten jullie of dit gewoon gedrag is voor cavia's? Ze knorren wel vrolijk met elkaar, dus geloof dat ze het toch wel gezellig vinden samen. Maar Rex gedraagt zich zo dominant voor zo'n klein beestje…

Chrizzie.

• jacquelinesbeestenspul

hoi chrissie

ik fok zelf met rexen en tja aan het haren eten kan je bijna niks doen.

mijn dochter heeft sheltie's en die worden regelmatig gekapt door de rexen en gladharen in de groep.

het kan verder geen kwaad en soms wel makkelijk als je een langhaar hebt waar je van denkt ow die moet ik eigelijk morgen knippen zet hem in de grote groep en het gebeurt vanzelf hahaahahahaha :) geintje

jou rexje is erg dominant en daarom rijd ze op de andere caaf en zolang die dat prima vind veranderd er ook niks.ze kan ook rijden als ze bronstig is 1 keer in de 16 dagen omgeveer dus kijk eens of ze dagelijks rijd of heel afentoe.

eigelijk kan je niks aan jou vragen doen,heel veel hooi geven wil weleens werken aan haren knabbelaars maar goed dat krijgen de dames hier ook hooi genoeg maar ze blijven lekker kappertje spelen

groetjes jacqueline

• Henk

Hi Jac,

Gewoon cavia´s genoeg te eten geven wil ook wel eens helpen.

geintje uit Germany

Henk

• Chrizzie

Dank je wel voor je antwoord Jacqueline. Jammer dat er niks aan te doen is. Ik herinner me heel vaag dat ik wel eens gelezen heb dat je de sheltie in kunt spuiten/smeren met iets wat vies smaakt, maar ik weet niet meer hoe of wat. Maar ja, ik ga ook maar niet experimenteren.

Rex is gestopt met rijden. Eens in de smiezen houden of hij het over twee weken weer doet…

Chrizzie

• Chrizzie

Hihi… :D

Nou, eten krijgen ze genoeg en anders laten ze zich wel horen! ;)