cavia met pijn

• stefanie

Wat kun je het beste doen als je weet als je cavia pijn heeft. Want mijn cavia maakt van die kreunende en kleine piepende geluidjes.

• Gerda_H

Stefanie, heb je enig idee waardoor ze pijn heeft? Heeft ze wondjes,of een zeer pootje? Misschien heeft ze diarree,dan kan ze krampen hebben in haar buik. Anders kun je het beste even naar de dierenarts gaan. Het is niet leuk voor een cavia om pijn te hebben.

Groetjes Gerda

• Natanya

Hallo Stefanie,

Piept ze continue…of alleen als je haar beet wil pakken..zoekt ze aandacht of zit ze stilletjes in een hoekje??….Ik zou zeggen als ze steeds piept en kreunt zonder dat het echt om aandacht te zoeken is of baldadig gedrag omdat ze even niet vastgehouden wilt worden…dan zou ik even langs de dierenarts gaan.

Op de website van de grotecavia staan volgens mij de geluidjes met een uitleg…luister hier ook eens naar.

Veel succes met je caafje…groetjes Natanya

• Caviastal Fantasy

Ik zou inderdaad even een site met geluiden opzoeken. Als je cavia echt pijn heeft heeft het een oorzaak en moet je naar de dierenarts. Doet ze het bijvoorbeeld tijdens plassen dan kan het duiden op een blaasontsteking. Dit gaat alleen over met antibioticum. Ook als een dier last van gas heeft moet het medicijnen. Zoek een dierenarts met verstand van knaagdieren en ga er even langs als je twijfelt. Als een cavia ziek is moet je snel handelen, ze kunnen niet zoveel hebben.

Groetjes Suzanne

• Monique

Als je cavia met een bolle rug staat, kan ze last van gas hebben.

Hoe is de temp. van je cavia?

Caviastal Teddy Time heeft geluiden op haar site staan.

Sterkte,

Monique

• Susan

Weet je al wat meer Stefanie?

• stefanie

Bedankt voor de informatie!

Wat mij opvalt dat ze niet veel drinkt en haar keuteltjes zijn vrij ligt van kleur.

En als ze piept en kreunt dan heeft ze inderdaad een bolle rug, het lijkt wel als ze dan een beetje inkrimt!

• stefanie

En wat moet ik me precies bij gas voorstllen, hoe zit dat dan bij de cavia???

• Susan

Mag ik wat vragen?

Waarom ga je als je denkt dat je caaf pijn heeft, niet met hem/haar naar de dierenarts?! In geval van twijfel altijd doen! Dan weet je zeker dat er wel of niet iets aan de hand is.

• stefanie

ga ik ook doen!