Hoi Gerda
Bijna zeker weet ik dat dit op puur te weinig ervaring berust met geslacht bepalen van caafs!
Beter kijken dus en ook bv volwassen beren en zeugen pakken op zo'n moment om te kijken hoe dat er eruit ziet.
En idd soms lijkt het wel of zo'n kleine zeug balletjes heeft (verdikking) maar dan zie je die Y vorm duidelijk en weet je zeker dat een beer dat niet heeft.
Bij hem zijn het klein balletjes en een punt erop geen Y dus!
In het begin had ik het hier EEN keer, dat nest ook de andere heb ik echt verkeerd ingeschat.
Dit heb ik daarna kunne ondervangen door ze voor ze hier weg gaan of bij de beren of zeugen worden gezet in een groep, onderhand wel 5 X per caaf zijn bekeken of het nog steeds een beer of zeug is!
Djoeke kijkt ook altijd mee en ik zeg haar niet in de 1e instantie wat ik denk welk geslacht het is.
Zo heb je een hele betrouwbare check zeg maar. werkt echt 100% water dicht is ook dit niet maar wel 95% ha ha~!~
Verder zou ik me er niet teveel zorgen om maken, ze is idd in mijn optiek erg jong voor de 1e nest echter er zijn fokkers zat die ze met 500 gr en bv 4 mnd oud zwaar al bij een beer zetten.
Hier moeten ze echt 750 gr. wegen en liefst richting de kilo zwaar en een half jaar oud voor ze bij de beer mogen.
Zo kunnen ze eerst een poosje onbezorgd “cavia” zijn alvorens ze hun kroost moeten gaan verzorgen.
Dat het in de natuur zo niet gaat maakt mij niks uit, daar worden ze ook redelijk veel opgevreten als prooi zijnde en hebben een heel ander doel dan de knuffels die ik hier fok!
Veel succes met je nestje.
Weeg vooral de moeder en pups geregeld dan weet je vanzelf hoe ze het doet~!~
gr. D#S