Katten gevaar!

  • Dagmar Smink

    Vandaag kwam ik bij de cavia's en heeft een van onze katten 2 caafjes van een paar weken aangevallen.

    De katten lopen hier al heel lang en alleen de honden zorgde voor problemen waardoor de cavia's al achter slot en grendel zaten. Nu liep die ene kat al weleens in de ruimte ernaast. Er zit een hoog raam wat open staat maar dit is al een jaar zo. Nu ineens na al die tijd heeft een van de katten besloten om dit te doen!

    Wij hebben de katten opgesloten totdat elk raam is beveiligd tegen katten.

    Een zeugje heeft het niet overleefd en de ander is aardig toegetakeld en zit onder de katten tand gaatjes. Het zeugje zit aan de antibiotica en is volledig gewassen en wordt helemaal vertroeteld.

    Eerst was ze nog erg in shock en wilde niet eten en drinken. Nadat ik een rustig ander zeugje erbij heb gedaan durfde ze wat te eten en te drinken. Ik hoop dat ze het overleefd. Ik zelf geef haar 50 50 want het is natuurlijk wel een verschrikkelijke stress situatie geweest en de wondjes zijn erg diep.

    Ik had dit nooit verwacht, zeker niet bij caafjes die al 400 gram wegen. Ik weet dat baby's wel een risico zijn. De katten zitten nu even opgesloten maar mogen binnekort als alles geregeld is gewoon weer los want dit is een fout van mij, zij volgen alleen maar hun instinct.

    Zorg dus ook al gaat het al een jaar goed dat ook katten absoluut niet bij de cavia's kunnen komen, ook niet via een raam dat op 1,50 m hoogte zit.

    Ik heb hier een hoop van geleerd en hoop dat mensen waarbij katten toch nog een gevaar vormen, zorgen dat de cavia's veilig zijn.

    Groetjes Dagmar

  • Judith

    Oei …. dat is niet mis :(

    Ik wens je sterkte en hoop echt dat zoiets nooit meer zal gebeuren.

    Een ongeluk zit in een klein hoekje. Geef jezelf niet de schuld ervan.

  • Cavia farm Witches at work

    Hoi Dagmar

    Tot 5 a 600 gr lopen ze reeel gevaar opgevreten te worden idd, heb ik hier afgelopen winter gehad.

    Daarom heb ik ze nu in de afgesloten buitenren, die van alle kamten dicht is.

    Je helemaal indekken is niet makkelijk er is altijd wel een adder onder het gras zeker bij buiten caafs.

    Het beste met je caafs,'

    je bent je vast rot geschrokken!

    gr D#S

  • Gerda_H

    Hoi,Dagmar.

    Twee weken geleden stond onze buurman bij ons op de stoep. Onze kat had kans gezien bij hem in het duivenhok te komen en twee van zijn postduiven dood te bijten. Wij wonen hier nu 11 1/2 jaar,en nog nooit is dit gebeurd,en nu ineens wel De verzekering vergoedt de schade wel,maar het is toch sneu voor die duiven. Ik ben ook altijd vorzichtig met onze katten wat betreft de caafjes. Toen ik de kleintjes steeds woog,zaten ze gewoon om de weegschaal heen,maar ik hield mijn armen er zo omheen,dat ze niet plots konden uithalen. En ja, je verwacht niet dat ze door zo'n hoog raam kunnen komen,maar zo ontsnapten mijn katten naar buiten.

    Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je caafje.

    Groetjes Gerda

  • Natanya

    Vreselijk…als je zoiets moet overkomen.

    Ik wens jou sterkte met het verzorgen van je gewonde caafje en ook met het verlies van je zeugje.

    Ans ik zal ook voor jou duimen dat Waike er weer bovenop komt.

    Groetjes Natanya

  • Annechien

    Ik zorg er altijd voor dat mijn katten absoluut niet in de buurt kunnen komen van mijn caafjes. De 1 heeft al een keer uitgehaald naar het konijn hier, dus die heeft al een pets van mij gehad, maar ik weet wel dat ik haar nooit kan vertrouwen bij mijn caafjes. En de andere is een stiekeme doos.

    Je bent je vast rot geschrokken en heel veel sterkte met het verlies van de ene en succes met het oplappen van de andere!

  • jacquelinesbeestenspul

    hoi dagmar

    tjonge wat naar weer :(

    ik heb het hier ook een keertje gehad met een babycaaf de poes viel uit he niets aan terwijl de kleine uk bij mijn odchter op schoot zat schrok me rot en de kinderen helemaal in paniek :( nu mogen de kinderen alleen de caafjes pakken als e poes buiten of in de gang zit en dat weten ze ook :)

    ik heb een paar muisjes in de schuur en het weekend heeft de poes van de buren 4 muisjes opgegeten :( ik hou nu ook snachts de deuren dicht in de schuur

    de poezen kunnen gelukkig niet bij de caafjes ik heb alles poesproef gemaakt

    groetjes jacqueline

  • basjeeeee

    Ik heb hoge, open rennen voor overdag… Grappige is dat er hier geen kat de tuin meer in durft te komen, aangezien er dan een stamporkest van mijn franse hangoren komt ;)

  • Caafjes van WB

    Hoi,

    Ik heb ditzelfde meegemaakt toen ik nog thuis woonde met 1 van de katten van mijn ouders.

    Altijd lief tegen volwassen caafs, sliep er zelfs bij als ik erbij was.

    Tot het laatste nestje wat er werd geboren.

    Ik denk dat hun jacht instinct naar boven komt, baby caafjes zijn tenslotten net muizen in hun ogen.

    Ik was even 5 min weg om de watergieter te vullen, toen ik terug kwam lagen er 3 baby caafje sop de grond, 1 daarvan leefde nog, deze hb ik opgepakt en niet snel daarna blies ook zij haar laatste adem uit.

    Alle 3 in de nek gebeten, dit zie je in de natuur ook, nekbeten…

    Dat gevoel wat je dan krijgt is niet te beschrijven, heb me dagen lang kloten gevoeld…

    Sterkte ermee!.

    Groejtes Wendy

  • Marijke

    Katten zijn roofdieren vergeet dat niet. Mijn cavia`s staan in de woonkamer, katten zet ik er altijd uit als ik er niet bij ben!!!!!