Een open lip.Help!!!!!

  • Gerda_H

    Ik heb Gizmo zojuist bij de andere beren weggehaald,want hij is flink toegetakeld. Hij heeft een wond op zijn rug,deze heb ik schoongemaakt en behandeld met betadine,maar hij heeft ook een snee in zijn lip. Hoe kan ik deze het beste behandelen?

    Groetjes Gerda

  • Judith

    Een lip is bij alle levende wezens een heel gevoelig stukje van het lichaam. Maar ook een heel slim stukje, want er is geen enkel lichaamsdeel dat zo snel heelt als een lip! Mijn advies is om de snee, mits die niet TE groot is, gewoon te laten zitten en er verder ook niks aan doen. Dan komt het waarschijnlijk allemaal dik in orde.

    De wonden moet je uiteraard goed in de gaten houden. Hou je ogen open voor ontsteking van de wond of abcesvorming (ook nog weken nádat de wond goed genezen is). De rugwond behandelen met betadine is waarschijnlijk het beste dat je kan doen.

    succes ermee!

  • jacquelinesbeestenspul

    hoi gerda

    ik heb hier ook een keertje een beer gehad met een opengespleten lip en die is vanzelf genezen.ik gaf hem veel groente en hooi want hij kon de brokjes niet goed pakken.

    verder heeft judith prima geantwoord :) je kan er ook uierzalf opsmeren als je geen betadine in huis hebt

    groetjes jacqueline

  • Gerda_H

    Zoals ik al heb geschreven,heb ik de wond op de rug reeds behandeld met betadine. Ik heb er eerst betadine opgedaan,en daaroverheen nog weer uierzalf,ter voorkoming dat er vliegen ed op kunnen komen of bodembedeking in de wond.

    Ik ben blij met jullie antwoord op de lip,want dat was mijn grootste zorg.

    Groetjes Gerda

  • Judith

    Vrouwen hebben maar geluk met hun moederinstinct denk ik soms hihi..

  • Manuela

    hoi hoi

    ik weet niet hoe de lip gaat helen maar ik heb een caafje uit de opvang gehaald en die is ook een keer flink in de lip gepakt geweest en heeft nu een schattige sjanslip (of hoe je dat ookt schrijft)

    zie foto

    http://i213.photobucket.com/albums/cc131/manuela21778/vlekkieslip.jpg

    groetjes manu en de caafjes

  • Gerda_H

    Zo ziet de lip van Gizmo er nu ook zo'n beetje uit.Het lijkt zielig,is ie nu ook wel een beetje,maar hij is heel erg lief.Hij eet gelukkig nog wel brokjes.

    Groetjes Gerda