Verdunningskleuren

  • Jessica

    Welke kleuren worden verstaan onder de zgn. verdunningskleuren?

    Gr. Jessica

  • nnatasja

    volgens mij zo ongeveer alles behalve wit , zwart en rood ..

    als ik het goed heb tenminste … want ik heb nooit verdunningskleuren gehad/gefokt , maar zoals ik het weet is het alles qua de hoofdkleuren wat verdunt ( lichter dus ) is geworden.

    Nou weet ik alleen niet zeker of bijv creme en buff daar ook onder vallen …

  • Dagmar Smink

    Verdunninskleuren hebben volgens mij dan altijd rode of robijn oogjes. Verdunningskleuren zijn de slechte zwart en rode kleuren alsware.

    Groetjes

  • Saskia

    neehoor, creme is ook verdunning en heeft zwarte ogen. Volgens mij klopt het wat Natasja zegt, alles wat niet rood, zwart of wit is is verdund, maar omdat het ook niet ‘mijn’ kleuren zijn kan ik er nog naast zitten.

  • Jessica

    Dus lilac en choco zijn sowieso een verdunningskleur..

    Alvast bedankt voor de update :-)

    Gr. Jessica

  • Manu

    Zonder verdunningen zouden er maar twee kleuren cavia's zijn: zwart en rood, of zwart met rood (brindle, japanner). Bij die kleuren zouden een paar tekeningvarianten bestaan, zoals zwartbont, roodbont, driekleur (zwart, rood, wit), schimmel en dalmatiner. Tenslotte een paar agoutivarianten (goudagouti, black and tan) en dan houdt het op.

    Alle andere kleuren zijn verdunningen van deze kleuren: door de verdunningsfactor en/of door de factor voor bruin huidpigment en/of door de rode ogen factor.

    Zonder verdunningsfactor(en) kunnen er ook geen geheel witte cavia's bestaan hoor.