Mickey gas wat nu?

  • Marjolein

    Een paar weken heb ik hier hulp gevraagd omdat Mickey benauwd was. Ik heb veel goede tips gekregen. Na veel dierenarts bezoeken is hij er uiteindelijk met Vibravet bovenop gekomen. We zijn zondag met de Vibravet gestopt en het leek goed te gaan. Sinds vrijdag gaat het slechte met mickey. Zat weer als een bolletje in zijn hok. En wilde niet eten. Gisteren maar weer naar de dierenarts geweest. Er zijn foto's gemaakt en Mickey zit vol met gas. Hij heeft een Primperid injectie gekregen en een pijnstiller (injectie). Was gisteren om 12uur. We geven ook sinds gisteren Aeropax tegen gasvorming. Maar het helpt allemaal niet. Mickey zit raar op zijn pootjes en voelt zich echt niet lekker. Wat kunnen we nog doen om hem te helpen? We geven geen groenvoer, zoveel mogelijk hooi en dwangvoeren hem steeds kleine beetjes. Dwangvoeren doen we met een mix van hooithee, yoghurt en science selective.

  • Judith

    Mijn gas-caaf die ook last had van extreme gasvorming, en hier dus net als Mickey erg ziek van werd, was in 1 klap geholpen met Gastro!

    Online verkrijgbaar bij Knoevel en Akhila.

    Succes ermee!

  • Marjolein

    Had ik op internet gezien maar die kan ik nooit eerder in huis hebben dan op zijn aller vroegst dinsdag dus daar heb ik nu niet zoveel aan.

  • Henneke

    Beste Marjolein,

    Stuur anders een mail naar Knoevel en vraag hun advies, ze hebben er volgens mij veel verstand van. Beterschap!