kammen

  • Gerda_H

    Hoi allemaal.

    Wat voor een kam of borstel gebruiken jullie om peruvians te kammen? Ik kam Galanthe nu met een borsteltje,maar dat vindt ze niet zo heel prettig. Deze is speciaal voor cavia's,konijnen en katten.

    Groetjes Gerda

  • Petra

    hoi Gerda,

    Ik kam mijn caaf met een ijzeren kammetje die zijn verkrijgbaar in de dierenwinkel en zijn speciaal voor knaagdieren.

    grtjes Petra

  • Saskia

    Ik heb een doodgewone plastic kam, vind ik zelf het fijnste werken.

  • Marijke

    Ik kam mijn langharige cavia`s met een plastic kam met “brede” tanden, dit gaat het makkelijkste (ja, ze vinden het even goed niet leuk, hoor).

  • Monique

    Hallo Gerda

    Als ik mijn Peruvian kamde, kamde ik haar met een grofe-paardenkam. Zij vond het ook nooit leuk en daarom knipte ik haar haar tot de grond kort. Deed geen show met haar. Verder ging gleed ik zeer regelmatig met mijn vingers door haar haar en had ze nooit klitjes.

    Groetjes Monique

  • Cs Schnabbel

    Hallo Gerda,

    Ik gebruik altijd eerst een gewone borstel van de Etos ofzo, om de ergste klitten er wat uit te halen. (Dat vindt ik bij mijn eigen haar ook het prettigste). Daarna gebruik ik of een gewone kam. Die metalen kammen vindt ik zelf veelste hard, probeer het maar eens op je eigen hoofd en voel het verschil. En met een gewone kam krijg je de klitten er ook uit en bovendien scheelt het nogal in de prijs.

    Groetjes Erika,

    www.csschnabbel.nl

  • Monique

    Ik kam nooit vanaf het vanaf de huid, maar alleen het haar. Zoals ik al schreef ik heb nooit geen klitten gehad bij mijn Peruvian.

    Ik spoot ook wel eens was klittenspray van mijn honden om het haar lekker glad te houden. Dit kamt ook erg makkelijk…even voor de duidelijkheid: Mijn dier piepte niet van de pijn.

    Groetjes Monique

  • Gerda_H

    Nee,piepen doet Galanthe ook niet echt. Alleen toen ik laatst een klitje over het hoofd had gezien. Maar ik heb haar de afgelopen week niet gekamd,om haar rust te gunnen.Ze was nogal afgevallen en wou bijna niet eten,alleen gras en groente. Momenteel is ze weer goed gegroeid en eet ze ook weer brokken. Het gras ben ik gaan minderen na de topic van Ine,alhoewel Galanthe wel erg opknapte van het gras. Magda had in de dierenspeciaalzaak allerlei kammetjes en borsteltjes gezien. Ik zal overal eens gaan kijken. Bedankt voor alle tips.

    Groetjes Gerda

  • Monique

    Hoi Gerda,

    Op zich is het niet zo belangrijk welk kammetje je gebruikt. (zolang je het dier er geen pijn mee doet en je je doel bereikt) Over het algemeen vinden dieren het zoiezo niet leuk om gekamt te worden. Dit gebeurd in de natuur ook niet.

    Wat je een volgende keer e.v.t. kan doen is als ze op schoot zit met je handen door haar haar gaan…je hoeft haar dan niet te kammen als ze aan het bijkomen is.

    Zelf denk ik dat gras plukken geen probleem is. In de natuur eten ze niet anders. Waar ik wel denk waar je voor moet oppassen is dat het gras niet behandeld is voor een mooier gazon. (en waar katten, honden komen en auto's rijden) Als jou caafje het er heel goed op gedaan heeft zou ik me niet te druk maken als ik jou was. In vers gras zit ook vit. C. Fijn dat ze weer helemaal bijgekomen is!

    Groetjes Monique

  • Cavia farm Witches at work

    Hoi Gerda

    Ik kam hier altijd eerst met de schaar!

    De klitten, verviltingen knip ik er eerst uit op tafel lengte en dan ziet het er niet meer uit zie je dat afgestompte haar dat ik dan na kam met jawel mn honden kammen die ik heb. Heel grof zijn die maar die trimmen lijkt het wel.

    Dus veel doe ik er niet mee ben inmiddels al wwer klaar zeg maar.

    Voor mij is het erg belangtrijk dat het leuk blijft!

    Dus geen getuttel en getrek met mn caafs ook geen ge ontgran met mn Rexen die gaan zo de show tafel maar op als ik een keer mee doe.

    Wel zijn mijn dieren redelijk fris, zijn ze goor of smoezelig gaan ze gewoon in de keuken bak om te wassen of in mijn doche ook net hoe het me uitkomt.

    Hier heb ik weinig cavia kappers rond lopen dus bij elkaar afvreten gebeurd hier niet veel.

    Ik moet ze dus wel eens oplappen ha ha!

    En dat vind ik ook gewoon leuk om te doen, uberhaupt ze te verzorgen vind ik niet erg.

    3 shampoo's heb ik voor ze; Betadine-Tea tree en baby shampoo, antiklit gebruik ik erg weinig, alleen zo'n spray flacon voor vacht verzorging wel eens.

    gr. D#S