sint jacobs vraagje

  • jacoline

    sint jacobs, kan je dat makkelijk herkennen? heb een caaf die sinds een paar dagen niet meer uit haar huisje komt, alleen met haar kop om af en toe wat witlof van me aan te pakken… ze valt dus ook af… weet niet wat ze heeft, was altijd 1 van de fanatieksten die er bij zit. nu las ik het zielige verhaal van een mooi beertje die dood is gegaan, en dat zet mij aan het denken… zag ook dat mijn drinkflesjes alg groei hebben aan de binnenkant. kunnen ze daar ook stil enzo van worden anders? iemand een idee? heb er wel een ziekte tussen gehad, met de luchtwegen, maar dat is ook al geruime tijd over gelukkig, kan het niet zijn lijkt mij. ze klinkt goed verder, niemand van ze niest meer enzo… help??

    groetjes jacoline

    o ja, heb een beertje van nu 250 gr. as vrijdag is hij 2 weken oud. weet dat ze met 300 gr bij mams wegmogen, maar loopt tussen alleen maar dames met z'n kontje te draaien… maar niet op 4 weken gaan zitten dan met weghalen denk ik he?

    alvast bedankt weer!!

  • Gerda_H

    http://www.kruiskruid.nl/ Hier vindt je alle nodige informatie.Er is al eerder over geschreven,maar toen waren er waarschijnlijk ook nog prikkers met vakantie.

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=1230&i=116865&t=116865

    Groetjes Gerda

  • jacoline

    bedankt!! inderdaad gemist!!

    alleen als ik het zo lees, worden de dieren pas na lange tijd eten van dit kruid ziek… nog maar een paar maand geleden ben ik begonnen met een baal hooi te halen, heb nog niet zo lang zo veel caafs. in het hooi van de dierenwinkel wat ik daarvoor kocht zit het misschien niet?

    groetjes jacoline

  • Gerda_H

    Ik haal mijn hooi speciaal bij mijn tantezegger,want hij hooit dit zelf voor zijn paarden. Ik weet dan zeker dat er geen sint jacobskruiskruid in zit. Of het in het hooi in de winkel kan zitten,weet ik eigenlijk niet.

    Groetjes Gerda

  • isabel

    Hooi is hooi, en komt bij boeren vandaan. Overal kan Jacobs kruiskruid staan, maar in sommige delen van NL komt het vaker voor dan in andere delen.

    Dus in al het hooi kan het zitten, en het is moeilijk te herkennen, dus moet je vertrouwen op de leverancier….

  • Gerda_H

    Mijn tantezegger gaat eerst het land over om het sintjacobskruiskruid erui te halen als het er staat. Dus ik kan vrij zeker zijn van goed hooi.

    Groetjes Gerda