Vraagje arco met cavia's

  • Monique

    Hallo,

    Wie weet of het kwaat kan om een arco bij caafjes in dezelfde ruimte te plaatsen?

    Kan dit kwaad i.v.m. bacteriën die vrij komen.

    E.v.t. problemen met de oogjes die kunnen gaan ontsteken,

    of iets anders….

    Groetjes Monique

  • esther

    Ik had een airco gekocht voor mijn dieren,maar vond het zelf geen sucses.

    Want de deur moest tevens dicht,en frisse buitenlucht kon er niet in.En dat geluid…echt niet gezellig om de hele dag te horen.

    Ook had ik er 3 met een verkoudheid,nu kan dit toeval zijn,maar ik gebruik hem niet meer.Hij staat nu boven …en daar is het heerlijk koel in de zomer.

    groetjes esther

  • Dagmar Smink

    Hoi,

    Ik zelf vind airco ook minder want zelf wordt ik er ook verkouden van. Ik heb een temperatuur geregelde ventilator(onder de 18 C slaat hij uit) in de muur die de vieze lucht naar buiten zuigt en dan 2 raampjes open waardoor het circuleerd. En om het warm te houden een kacheltje.

    Groetjes

  • basjeeeee

    volgens mij kan het wel, mits je probeert de temperatuur constant te houden.. niet warm, koud, warm, koud… en de lucht niet op de dieren blaast..

  • Cavia Opvang Betuwe

    Yep…. geen grote schommelingen en niet meer als 5 graden verschil als wat de binnentemperatuur zonder airco zou zijn . Ik heb al jaren een airco , gebruik hem met beleid en nooit hebben de dieren er hier iets door opgelopen.Ik vind het heerlijk ,zo'n ding.

  • Monique

    Goeie morgen allemaal,

    Oké, …Dank jullie wel voor jullie informatie!

    Groetjes Monique