Voeding (Manu?)

  • Cavia Opvang Betuwe

    Banzai!!!

    Ah, dat was mijn Laila ook , ook naar andere mensen soms ,maar voor mij was ze altijd lief. Wie zei dat cavia's lieve en poezelige beestjes waren…hm?? :D

  • basjeeeee

    Volgens mij was madame gewoon beledigd en bang haar plaats op de troon kwijt te raken haha ;)

  • Cavia Opvang Betuwe

    Och Bas ,dan is het nog ergens goed voor geweest.Laila was een loeder maar wel een hele lieve :D

    Maaarrrrrr om even terug op de topic te komen ,ik weet niet of het nu wijs is met de winter in aantocht om dat hardvoer te schrappen als ze dan buiten zitten, misschien kan je er dan beter in het voorjaar mee beginnen. Juistin de winter hebben ze hun energie nodig om warm te blijven lijkt mij.

    Zo en nu ga ik even wat anders doen , fijne avond verder :-)

  • Manu

    En energie komt vrij door de activiteit van het spijsverteringsstelsel, dus door het voortdurend knabbelen en verteren van hooi. Korrels leveren slechts korte energie en leveren daardoor geen duurzame warmte.

  • Cavia Opvang Betuwe

    Zou goed kunnen kloppen hoor, maar ik hou het dan misschien op mijn overbezorgdheid .Ik hou zelf geen cavia's buitenin de winter ,dus ik kan daar niet over mee praten.

  • Susan

    Begrijp ik goed uit dit hele verhaal dat cavia's alleen dik kunnen worden van het hardvoer en niet van de het groenvoer en hooi?

    Ongeveer een kilo is het normale gewicht toch?

    Dat snoepstiks en aanverwanten slecht zijn weet ik en geef ik dus ook minimaal.

  • Manu

    Het hardvoer maakt, dat de cavia's minder energie uit hun hooi kunnen halen. Daar zou je dan eigenlijk eerder overbezorgd om moeten zijn :-)

  • basjeeeee

    Hooi hebben ze sowieso onbeperkt.. Enne Irene, het voer wat ik nog heb kan ik denk ik nog tot februari mee voeren als ik volhoud qua hoeveelheid waar ik nu op zit dus ze zullen sowieso niet omslaan van de honger de winter hoor ;)

  • Cavia Opvang Betuwe

    Kijk, en zo leren we elke dag weer bij, Dank je wel voor de uitleg :-)

  • isabel

    Volgens mij staat BARF voor Bones And Raw Food. Dat zou dus alleen op “vleeseters” slaan.