Kleuren cavia

  • W.

    Hallo ik wil mijn cavia meid van bijna 6 maanden laten dekken. Wand ze is nu op goed gewicht. Ze is een borstel cavia. Rood/wit van kleur en de kleuren zijn verdeeld zoals het bij een Hollander cavia. Maar met wat voorn kleur borstel cavia beer z al ik haar mee laten dekken? Ik heb geen idee hoe dat met de kleuren zit. Welke overheersen enz.

    Wie heeft er hier voor mij een overzicht van? Hoe dat zit met de kleuren? Zwart overheerst meestal dat weet ik dan. Maar ja verder geen idee. Of is er iemand die mij een leuk advies kan geven met wat voorn kleur ik haar kan laten dekken en wat daar dan misschien uit zal komen.

  • M.

    Tja… mijn idee (ideaal als sportfokker) is altijd binnen de kleur fokken, tenzij je een specifiek fokplan voor ogen hebt. Dus een rood-bonte x rood-bonte. Met een rode beer gaat ook, de uitkomst in de F1 is eveneens agouti-bont, wellicht zijn deze wel wat minder wit…De S-locus is namelijk niet volledig dominant gebleken.

    M.

  • Christa

    Tja, dit klinkt mij niet als een fokplan, maar als een pretnestje. En aangezien er al heel veel cavia's in diverse asiels zitten, zou ik zeggen: doe er een gecastreerd beertje bij (of een zeugje) van een kleur of soort die je gewoon leuk vindt.

    Groetjes Christa :)